Resolució
Q-00021/2015 Demora en el pagament d'una quantia derivada de la prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 05/01/2015
Data de l'últim moviment 27/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en el pagament d'una quantia derivada de la prestació de renda mínima d'inserció que té reconeguda. Concretament, exposa que se li deu el pagament de la prestació corresponent al període entre agost de 2011 i maig de 2012. En data 11 de desembre de 2013 va demanar que se li abonés la quantia que se li deu, i el febrer de 2014 el Departament d'Empresa i Ocupació li va enviar un escrit en què li comunicava que aquests pagaments es farien efectius tan aviat com hi hagués disponibilitat pressupostària. A data d'avui, però, no se li han pagat.

Manifesta que amb posterioritat s'ha adreçat al Departament en diverses ocasions per demanar de nou el pagament, i el personal que l'ha atès l'ha informat que en el seu cas no feia el pagament perquè es tractava d'una quantia elevada -més de sis mil euros- i que només s'abonaven els deutes inferiors als dos mil euros.

Pel que fa a la qüestió de fons que motiva la queixa, el Síndic posa de manifest que s'ha de corregir de manera efectiva i sense més demora aquesta problemàtica de retard tan extraordinari en el pagament d'endarreriments derivats de la prestació de renda mínima d'inserció; que cal adoptar les mesures adients per fer compatible l'atenció a les noves sol·licituds amb la liquidació dels deutes pendents per endarreriments, i que cal fer una planificació temporal concreta de regularització total i una programació dels pagaments. 

Així mateix, atès que, segons ha indicat el Departament en la informació referida a altres casos, es donarà prioritat als pagaments segons criteris com ara l'antiguitat del deute i la situació de vulnerabilitat de les persones afectades, el Síndic suggereix que es valori la possibilitat d'incloure el pagament de la quantia que es deu al promotor de la queixa en la propera liquidació que es faci, tenint en compte el temps que ha transcorregut des del moment en què se l'hi hauria d'haver abonat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/01/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/02/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/04/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/11/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
27/11/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació