La promotora es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de diverses sol·licituds d'ajuts i serveis a nom del seu pare.
Segons informa, el seu pare és una persona d'edat avançada. Per tal d'atendre les seves necessitats ha presentat diverses sol·licituds per accedir a ajuts i serveis gestionats pel DASC, que fins ara no han estat ateses.
La queixa es planteja per la manca de resolució de la sol·licitud de reconeixement de grau de disminució; de la sol·licitud d'ajuts del programa d'ajuts d'atenció social a persones amb discapacitat; de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del drets als serveis i a les prestacions vinculades, i de la sol·licitud d'ajuts del Programa per a l'adaptació o l'accessibilitat d'habitatges per a persones amb discapacitat.
Les tres primeres sol·licituds van ser presentades el 22 de setembre de 2009, i la quarta el 30 de setembre de 2009, però cap d'aquests procediments ha estat resolt encara.
El DASC comunica que s'ha dictat ja una resolució sobre els tres primers procediments.
Pel que fa al procediment de sol·licitud d'ajut del Programa per a l'adaptació o l'accessibilitat d'habitatges per a persones amb discapacitat, indica que continua en tramitació i pendent de resolució.
En aquest sentit, el Síndic recorda que cal tenir en compte que aquesta sol·licitud es va formular el setembre de 2009 i que el DASC no ha concretat les actuacions que s'han fet, ni els motius pels quals no s'ha resolt encara.
Amb tot, de la informació disponible es pot entendre que la tramitació d'aquesta sol·licitud està afectada pel procediment de reconeixement de discapacitat, atès que per a la concessió de l'ajut per a l'adaptació de l'habitatge és un requisit necessari que la persona tingui reconegut un grau de disminució igual o superior al 33% i superi el barem de mobilitat reduïda.
Ara bé, cal tenir en compte també que, d'acord amb la normativa vigent, l'Administració està sempre obligada a resoldre expressament, i a fer-ho dins del termini establert en cada cas. En aquest sentit, les bases reguladores aplicables a aquesta sol·licitud d'ajut, l'Ordre ASC/220/2009, de 7 d'abril, disposen que "el termini màxim per emetre i notificar la resolució és de tres mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds". D'acord amb això, cal concloure que en aquest cas es produeix un retard considerable en la resolució del procediment iniciat per la persona interessada.
Per tot això, el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre expressament i dins del termini màxim tots els procediments administratius; i, de conformitat amb això, cal que adopti les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació de la sol·licitud d'ajut del Programa d'ajuts per a l'adaptació d'habitatge feta pel sol·licitant i resoldre-la com més aviat millor.
Per tant, demana que el DASC l'informi i li faci arribar una còpia de la resolució que s'adopti sobre la sol·licitud referida.