La instrucció del CatSalut que regula el transport sanitari en l'àmbit de Catalunya determina com a temps màxim d'espera en cas de transport sanitari no urgent i no programat quatre hores des que es demana.
Per aquest motiu, en els casos en què l'espera ha estat inferior a aquest temps, el Síndic indica que no es pot considerar que hi hagi hagut una actuació defectuosa de l'Administració.
En el cas objecte de la queixa, el Síndic constata que es va produir una deficiència en la informació facilitada als promotors de la queixa, atès que un cop passades gairebé tres hores se'ls va informar que l'ambulància trigaria encara dues hores més. Malgrat això, i un cop es va decidir transportar la pacient amb altres mitjans, tres hores i mitja després que se sol·licités el servei, l'ambulància va arribar al centre sanitari.
Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament de Salut la importància d'oferir als usuaris una informació veraç i completa i la necessitat que el CatSalut supervisi i controli les entitats proveïdores del transport sanitari per assegurr-se que ofereixen un servei de qualitat i que acompleixen els marges de temps establerts en la prestació d'aquests serveis.