Resolució
Q-00040/2014 Disconformitat amb la resolució per la qual s'extingeix la prestació per al pagament del lloguer per extemporaneïtat

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 03/01/2014
Data de l'últim moviment 30/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci de l'Habitatge de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Un cop valorada la informació presentada tant per l'Administració com per la persona interessada, el Síndic considera que la resolució dins de termini del recurs presentat per la persona interessada amb relació a la convocatòria de l'any 2010 hauria evitat la confusió i la incertesa que es va generar amb relació a les convocatòries posteriors.

El problema objecte de queixa té la causa en el fet que la persona interessada va presentar un recurs contra la denegació de la prestació per al pagament del lloguer corresponent a la convocatòria de l'any 2010 i que quan es va iniciar el termini de presentació de sol·licituds per a la convocatòria de l'any 2011 encara no s'havia resolt. 

La qüestió es complica quan arriba la convocatòria de l'any 2012 i l'Administració encara no ha resolt de forma expressa el recurs presentat per la persona interessada amb relació a la convocatòria de l'any 2010, la qual cosa genera confusió i incertesa sobre la forma en què ha d'actuar per no perdre el seu dret a percebre la prestació amb relació als anys 2011 i 2012 si finalment se li reconeix el seu dret a rebre la prestació amb relació a la convocatòria de l'any 2010. 

La manca de resolució dins de termini per part de l'Administració dels recursos presentats contra les resolucions de denegació de la prestació no només genera incertesa i confusió amb relació a la tramitació de les convocatòries posteriors, sinó que compromet seriosament el dret a l'habitatge de la persona afectada.

Tenint en compte les consideracions anteriors, el Síndic suggereix a l'Administració que a l'hora de resoldre el recurs presentat per la persona interessada tingui en compte la manca de resolució dins de termini, la qual cosa ha generat molta incertesa i confusió amb relació a les convocatòries posteriors de l'ajut i ha compromès seriosament el dret a l'habitatge de la persona afectada.

Contingut

El Síndic suggereix a l'Administració que a l'hora de resoldre el recurs presentat per la persona interessada tingui en compte la manca de resolució dins de termini, la qual cosa ha generat molta incertesa i confusió amb relació a les convocatòries posteriors de l'ajut i ha compromès seriosament el dret a l'habitatge de la persona afectada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/01/2014 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2014 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/03/2014 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Agència de l'Habitatge de Catalunya Resolució pendent d'acceptació
11/06/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/06/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació
22/07/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
29/07/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat No irregularitat
29/07/2015 Agència de l'Habitatge de Catalunya No irregularitat
30/07/2015 Consorci de l'Habitatge de Barcelona No irregularitat