Resolució
AO-00066/2015 Actuació d'ofici relativa a la suspensió de les colònies escolars a una escola de Sant Pere de Ribes

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Altres
Data d'inici 10/04/2015
Data de l'últim moviment 17/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El Síndic ha tingut coneixement que una escola de Sant Pere de Ribes ha suprimit les colònies escolars com a mostra de disconformitat davant les mesures d'austeritat aplicades pel Departament d'Ensenyament. 

Després d'estudiar amb deteniment aquest assumpte, el Síndic ha demanat al Departament d'Ensenyament: 

1. Que desplegui el marc general d'ordenació de les activitats complementàries, les activitats extraescolars i els serveis escolars dels centres vinculats al Servei d'Educació de Catalunya, tant dels centres públics com dels centres concertats, tal com preveu l'article 158.2 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació (en endavant LEC), de manera que s'asseguri, per a les colònies i sortides escolars, el següent:

- Els ajuts per fomentar l'accés de l'alumnat a aquestes activitats en igualtat d'oportunitats, tant en centres públics com en centres concertats, i les garanties que la despesa pública que s'hi destina s'adreci efectivament a aquests ajuts per a infants (art. 50.3 i 202 de la LEC).

- El dret a la participació de l'alumnat i a la no-exclusió per raons econòmiques.

- L'accés en igualtat de condicions per mitjà de l'establiment de quanties màximes (art. 205.11 de la LEC), fraccionament de quotes com a mecanisme per afavorir-ne l'accessibilitat, la voluntarietat, el caràcter no lucratiu, etc.

2. Que doni compliment a l'article 202 de la LEC, que estableix que el Departament, per raons d'oportunitat social, d'equitat o de no-discriminació per raons econòmiques, ha d'establir ajuts i atorgar beques amb relació a activitats complementàries i extraescolars.

3. Que desenvolupi actuacions orientades a promoure l'organització de colònies escolars als centres escolars, especialment quan es troben en entorns socials desfavorits, com ara: 

- Mesures per compensar els docents i personal que participi en aquestes activitats.

- Ajuts per fomentar l'accés dels centres i dels alumnes en situacions socials o econòmiques desfavorides.

4. Que garanteixi que en el cas d'aquesta escola en concret la decisió de fer o no fer les colònies es pren en funció de criteris educatius, respectant els principis de màxim aprofitament educatiu possible i d'igualtat d'oportunitats que han d'inspirar les decisions referents a la definició del projecte educatiu de centre.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/04/2015 Serveis Territorials d'Ensenyament a Barcelona Comarques Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2015 Serveis Territorials d'Ensenyament a Barcelona Comarques Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/12/2015 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació