El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la incoació d'un procediment sancionador per infracció de l'Ordenança de convivència vilatana de Molins de Rei, concretament per no recollir els excrements del seu gos el 20 de febrer de 2013.
Va presentar al·legacions el 25 de març de 2013, en les quals exposava que no havia tingut coneixement de la denúncia, ja que en cap moment cap agent de la guàrdia urbana se li va adreçar ni li va notificar en mà la denúncia. En aquest sentit, desconeix com en van poder obtenir les seves dades personals i comprovar que l'infractor era ell. Aquestes al·legacions van ser desestimades.
L'informe de ratificació de l'agent denunciant posa de manifest que va observar, de lluny, que una agent cívica interactuava amb un home però que l'interlocutor es va introduir en un portal abans que l'agent policial el pogués identificar, i que aquesta identificació es va fer a partir del testimoni de l'agent cívica qui, d'altra banda, havia obtingut les dades identificatives de l'imputat a partir de queixes dels veïns.
Una de les característiques de la presumpció de veracitat de les declaracions dels agents de l'autoritat és que abasta només els fets que ha observat directament l'agent, i no aquells que dedueix, li són manifestats per tercers, o bé responen a judicis valoratius. Així ho han assenyalat reiteradament els tribunals de justícia.
Certament, hi ha infraccions que són difícilment perseguibles en circumstàncies normals sense la presumpció legal de veracitat, que altera la càrrega de la prova sobre el fet infractor i la seva autoria, però cal que es complexin estrictament els requisits que determina també la llei. Entre aquests requisits, és determinant que els fets imputats i la identificació de l'autor derivin de l'observació directa de l'agent de l'autoritat i no s'infereixin d'apreciacions de tercers, com ha estat el cas.
Eliminada la presumpció de veracitat sobre la imputació dels fets, el testimoni de l'agent cívica és insuficient per considerar provada la comissió de la infracció i fonamentar l'acció sancionadora. Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de Molins de Rei que revisi el procediment sancionador que ha motivat aquesta queixa.