Resolució
Q-00087/2012 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona i de la Guàrdia Urbana d'aquest municipi a diversos escrits relatius a un incident amb una motocicleta

Matèries
Seguretat ciutadana i justícia
Actuació de forces de seguretat
Data d'inici 09/01/2012
Data de l'últim moviment 24/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que el dia 6 d'octubre de 2011 no va trobar la seva motocicleta al lloc on l'havia deixat el dia anterior. Va trucar a les dependències de la Guàrdia Urbana de Barcelona i li van dir que el vehicle es trobava al dipòsit municipal, sense comentar-li en quin estat es trobava.
 
Quan es va presentar al dipòsit municipal va poder comprovar que la seva moto estava completament calcinada i va poder observar que l'hora d'entrada al dipòsit era a les dues de la matinada. 

Va presentar queixes a l'Ajuntament de Barcelona i a la Guàrdia Urbana els dies 7 d'octubre i 23 i 28 de desembre de 2011, però encara no sap què va originar l'incidenci del vehicle.

Contingut

De l'informe elaborat per la Guàrdia Urbana de Barcelona es desprèn que en data 6 d'octubre de 2011 unes persones van provocar un incendi que va afectar diversos vehicles i un immoble, i que en data 1 de març de 2012 es va donar resposta escrita al promotor en què se l'informava de les actuacions dutes a terme per la Guàrdia Urbana en relació amb l'incendi. 

La documentació de què es disposa acredita que el promotor va demanar a l'Administració informació relativa a l'incendi per primera vegada en data 7 d'octubre de 2011, i que no se li va donar resposta fins al dia 1 de març de 2012. Per tant, el Síndic constata que l'Administració ha trigat gairebé cinc mesos a donar resposta a la persona interessada.

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona que, d'acord amb el principi d'economia procedimental que regeix el procediment administratiu, cal afavorir la resolució àgil i ràpida dels procediments. A més, el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat pel Síndic de Greuges i adreçat a l'Administració autonòmica i local i a tots els ens objecte de supervisió per part del Síndic, recull com un dels principis de bona pràctica administrativa la resolució de procediments dins un termini raonable, amb la finalitat d'evitar demores procedimentals. 

Un cop fet aquest recordatori, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en el aquest assumpte i arxiva l'expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/01/2012 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/04/2012 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
24/07/2013 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)