Resolució
Q-00101/2013 Disconformitat amb les mesures de contenció de la despesa preses per l'Ajuntament d'Esparreguera vers l'Escola Municipal de Música i Dansa d'Esparreguera

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Altres ensenyaments
Data d'inici 09/01/2013
Data de l'últim moviment 28/11/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Esparreguera Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les mesures de contenció de la despesa preses per l'Ajuntament d'Esparreguera vers l'Escola Municipal de Música i Dansa d'Esparreguera, sense tenir en compte les propostes de solució plantejades pel personal docent d'aquesta escola. Segons l'Ajuntament, aquestes mesures obeeixen al problema de dèficit pressupostari.

Contingut

L'informe tramès per l'Ajuntament d'Esparreguera confirma l'aplicació de les mesures d'austeritat a què feia referència la persona interessada, d'ençà de l'any 2011.

El Síndic recorda el grau de discrecionalitat de què disposa la direcció del centre i la seva titularitat, l'Ajuntament d'Esparreguera, a l'hora d'adoptar mesures que afectin la gestió financera i de personal de l'Escola Municipal de Música i Dansa, sempre que aquestes modificacions es duguin a terme per mitjà dels procediments establerts i escoltant les diferents parts afectades. 

Dit això, des de la perspectiva de la defensa dels drets dels infants, el Síndic manifesta la seva preocupació per tres principis bàsics que regeixen el dret a l'educació i que es poden veure afectats: la igualtat d'oportunitats, el foment de l'accés i la qualitat de l'oferta.

Així, el Síndic demana a l'Ajuntament d'Esparreguera: 

- que, per garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés, estudiï la possibilitat de convocar ajuts, bonificacions i sistemes de tarifació social per afavorir que els fills i les filles de famílies socialment desfavorides puguin fer ús d'aquests serveis i no en quedin exclosos per raons econòmiques, especialment després de l'increment de taxes.

- que, per fomentar l'accés a l'oferta, estudiï l'evolució de l'alumnat a l'Escola Municipal de Música i Dansa en els darrers anys, inclosos els nivells de matrícula per al proper curs, i, en cas de decrement del nombre d'alumnat, valori les causes i estableixi mesures que permetin corregir una eventual tendència negativa. 

- que, per vetllar per la qualitat de l'oferta, estudiï a final de curs, tal com està previst, l'impacte de les mesures organitzatives adoptades per al curs 2012/2013 sobre la qualitat de la prestació del servei educatiu, i adopti les mesures compensatòries que corresponguin.

A més, el Síndic demana que, en general, es preservi al màxim possible l'aposta que l'Administració local ha fet per l'Escola Municipal de Música i Dansa, i s'estudiï la possibilitat de restablir determinades condicions de prestació del servei quan la conjuntura econòmica sigui més favorable.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/01/2013 Ajuntament d'Esparreguera Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/02/2013 Ajuntament d'Esparreguera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/04/2013 Ajuntament d'Esparreguera Resolució pendent d'acceptació
27/05/2013 Ajuntament d'Esparreguera Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/09/2013 Ajuntament d'Esparreguera Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/10/2013 Ajuntament d'Esparreguera Vulneració
28/11/2013 Ajuntament d'Esparreguera Seguiment finalitzat