Q-00112/2011 | Disconformitat amb les dificultats d'un alumne, afectat per la síndrome d'Asperger, a l'hora de prosseguir la seva formació. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa, mare d'un alumne de quart curs d'ESO de l'institut d'estudis superiors El Sui de Cardedeu afectat per la síndrome d'Aspeger, manifesta les dificultats que té el seu fill a l'hora de prosseguir la seva formació. La persona interessada lamenta que els cicles de grau mig de formació professional no tinguin adaptacions curriculars per a alumnes com ell i que, si es gradua de l'ESO, no podrà accedir als programes de qualificació professional inicial (en endavant PQPI), que estan reservats per a alumnes no graduats.
Arran de l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament en relació amb aquest assumpte, el Síndic ha constatat la voluntat d'aquest departament de valorar les possibilitats que l'alumne en qüestió continuï la seva formació un cop finalitzada l'educació secundària obligatòria, ja sigui a la formació professional o als PQPI, un cop feta també la corresponent valoració per part de l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP). El Síndic demana que la Inspecció d'Ensenyament es posi en contacte amb aquest alumne i que valori, conjuntament amb ell i la seva família, les oportunitats formatives que té al seu abast, a fi de garantir una orientació adequada. Alhora, aquesta institució també demana conèixer l'itinerari formatiu que ha seguit l'alumne esmentat. El Síndic també indica que ha informat la persona interessada de quins són els drets que preveu l'ordenament jurídic vigent per al seu cas. D'altra banda, pel que fa al seguiment dels estudis per mitjà dels PQPI, el Síndic també ha fet saber a la persona interessada que, a criteri del Departament d'Ensenyament, els PQPI adaptats poden ser cursats per alumnat amb necessitats educatives especials que hagin aprovat l'ESO. Sobre aquesta afirmació, però, la normativa que regula aquesta oferta formativa i el seu procés d'admissió no recull la possibilitat d'accés als PQPI de l'alumnat que es gradua a l'ESO. En vista d'aquestes consideracions, el Síndic comparteix amb el Departament d'Ensenyament la conveniència d'admetre l'alumnat amb necessitats educatives especials que s'hagi graduat de l'ESO als programes de qualificació professional inicial. Amb tot, aquesta institució demana al Departament que adeqüi la normativa vigent a aquesta necessitat i voluntat política.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
07/02/2011 | Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/03/2011 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/03/2011 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
03/06/2011 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
22/06/2011 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
08/07/2011 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
08/09/2011 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
22/09/2011 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
18/11/2011 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
25/11/2011 | Departament d'Ensenyament | Resolució |
10/02/2012 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
27/04/2012 | Departament d'Ensenyament | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
21/05/2012 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
13/07/2012 | Departament d'Ensenyament | Resolució |
31/07/2012 | Departament d'Ensenyament | Seguiment finalitzat |
Normativa |
|
Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació - DOGC.5422 (16/07/2009) |
Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència- DOGC.5641 (02/06/2010) |
Decret 140/2009, de 8 de setembre, pel qual es regulen els Programes de Qualificació Professional Inicial- DOGC.5463 (14/09/2009) |