Resolució
Q-00120/2013 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Manresa davant les molèsties que provoca una empresa de fusta

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 10/01/2013
Data de l'últim moviment 10/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Manresa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Manresa davant les molèsties que pateixen ell i altres veïns des de fa més de deu anys com a conseqüència dels sorolls i olors que provenen d'una empresa de fusta.

Contingut

Un cop analitzada aquesta qüestió, el Síndic s'ha adreçat al Departament de Territori i Sostenibilitat i a l'Ajuntament de Manresa i ha fet els recordatoris i suggeriments següents:

1. Les administracions públiques tenen la doble tasca de vetllar pel dret dels particulars a exercir una determinada activitat econòmica i pels drets dels veïns a viure sense que aquesta activitat els comporti molèsties intolerables.

2. Les administracions públiques han d'actuar d'acord amb els principis generals d'eficàcia i eficiència, de confiança legítima, de proximitat, d'imparcialitat, de participació ciutadana i, especialment, de lleialtat institucional i de col·laboració i cooperació interadministratives.

3. Cal adoptar les mesures adients per tal que es pugui treballar de forma conjunta i coordinada entre ambdues administracions amb el doble objectiu de garantir els drets dels veïns i, si escau, regularitzar la situació de l'activitat. 

4. Cal dur a terme els mesuraments sonomètrics i d'olors adients per tal d'objectivar les molèsties de l'activitat sobre els habitatges més propers.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/02/2013 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2013 Direcció General de Qualitat Ambiental Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/03/2013 Direcció General de Qualitat Ambiental Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/03/2013 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/08/2013 Direcció General de Qualitat Ambiental Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/10/2013 Direcció General de Qualitat Ambiental Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/10/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/04/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació
14/04/2014 Ajuntament de Manresa Resolució pendent d'acceptació
30/05/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
30/05/2014 Ajuntament de Manresa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/06/2014 Ajuntament de Manresa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/06/2014 Ajuntament de Manresa Irregularitat
16/06/2014 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
16/06/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Irregularitat
17/06/2014 Direcció General de Qualitat Ambiental Irregularitat
03/10/2014 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
21/10/2014 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
27/01/2015 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
03/03/2015 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
04/05/2015 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
03/11/2015 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
10/12/2015 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració