Q-00141/2010 | Disconformitat amb una sanció per haver deixat residus a l'entorn forestal de Cunit. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La persona interessada està en desacord amb una sanció de l'Ajuntament de Cunit per haver deixat residus a l'entorn forestal del municipi. Ha presentat recursos en contra de la sanció, però s'han desestimat, de manera que ara ja ha exhaurit la via administrativa.
De la informació facilitada per l'Ajuntament de Cunit s'observa que el procediment sancionador s'ha tramitat d'acord amb el que disposa el Decret 278/1993, de 9 de novembre, sobre el procediment sancionador aplicable als àmbits de competència de la Generalitat. Ara bé, la persona interessada, en el recurs de reposició que va presentar contra la sanció, va sol·licitar que, en cas que es desestimés, es tingués en compte el principi de proporcionalitat en la determinació de la quantia de la sanció pecuniària. L'article 131 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, regula el principi de proporcionalitat en el procediment administratiu sancionador, i estableix que en la imposició de sancions per les administracions públiques, s'ha d'assegurar l'adequació necessària entre la gravetat del fet constitutiu de la infracció i la sanció aplicada, i s'han de considerar especialment els criteris següents per a la graduació de la sanció que s'hagi d'aplicar: a) L'existència d'intencionalitat o reiteració. b) La naturalesa dels perjudicis causats. c) La reincidència, per haver comès en el termini d'un any més d'una infracció de la mateixa naturalesa, sempre que s'hagi declarat així per resolució ferma. Atès que en la tramitació del procediment sancionador no s'ha acreditat l'existència d'intencionalitat o de reiteració, ni s'han determinat els perjudicis causats, ni tampoc s'ha constatat la reincidència de la persona interessada, el Síndic conclou que la sanció imposada al promotor de la queixa vulnera el principi de proporcionalitat legalment establert. En conseqüència, demana a l'Administració que doni les ordres oportunes perquè es revoqui la resolució sancionadora dictada pel que fa a la quantia de la sanció imposada, a fi de garantir el compliment del principi de proporcionalitat en l'exercici de la potestat sancionadora.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
11/02/2010 | Ajuntament de Cunit | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/06/2010 | Ajuntament de Cunit | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/07/2010 | Ajuntament de Cunit | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/08/2010 | Ajuntament de Cunit | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/09/2010 | Ajuntament de Cunit | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/06/2011 | Ajuntament de Cunit | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
06/07/2011 | Ajuntament de Cunit | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
10/02/2012 | Ajuntament de Cunit | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
23/04/2012 | Ajuntament de Cunit | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
09/05/2012 | Ajuntament de Cunit | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/05/2012 | Ajuntament de Cunit | Resolució |
22/05/2012 | Ajuntament de Cunit | Seguiment finalitzat |
Normativa |
|
Decret 278/1993, de 9 de novembre, sobre procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat- DOGC.1827 (29/11/1993) |
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010) |
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |
Típus | Tribunal | Jurisprudència |
|
||
Sentència | Tribunal Suprem | Sentencia de 4 mayo 1992 Tribunal Supremo (Sala de lo Contencioso-Administrativo, Sección 2ª). RJ\1992\3736 ACTOS PROPIOS: en materia tributaria: existencia: revisión por Corporación municipal de acto de gravamen, sin que implique perjuicios para el administrado. ACTOS ADMINISTRATIVOS: revisión: y rectificación de errores: distinción; que no lo sea «in peius» para el administrado: posibilidad de realizarla sin atenerse a las garantías formales de la Ley de Procedimiento Administrativo: de gravamen: revocación: produciendo beneficios para el administrado: procedencia; actos propios de la Administración: existencia: imposibilidad de ir contra los mismos. IMPUESTO MUNICIPAL SOBRE EL INCREMENTO DEL VALOR DE LOS TERRENOS (Plus Valía): liquidación: anulada por la propia Corporación Municipal, con motivo de error en la identificación de la parcela de terreno objeto de gravamen, y sustituida por otra nueva: no constituye un simple error material sino esencial: efectos en orden a la hipotética firmeza e impugnabilidad de la primera liquidación anulada. Las Palmas de Gran Canaria. |