El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció.
Exposa que fa un any i mig que no disposa de cap tipus d'ingrés, que viu a casa d'uns amics i que actualment cursa un cicle formatiu de grau superior.
El Síndic recorda que la normativa sobre la prestació de renda mínima d'inserció recull que en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte i, segons la informació de què es disposa, en aquest cas aquest termini ja s'ha complert sense que s'hagi emès cap resolució.
A més, d'acord amb el que estableixen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini establert, tots els procediments administratius. També es fa referència a aquest deure en les recomanacions que es recullen en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges.
Per tot això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament tots els procediments dins del termini màxim establert. I pel que fa al cas concret del promotor, el Síndic insta el Departament a resoldre de manera immediata la seva sol·licitud i, en cas que sigui estimatòria, a iniciar com més aviat millor el pagament de la prestació que ha sol·licitat i a abonar-li els endarreriments que hagi meritat.