Resolució
Q-00167/2011 Demora en l'atenció al servei d'urgències de l'Hospital Joan XXIII.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 14/01/2011
Data de l'últim moviment 01/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat per la demora a l'hora de donar un llit al seu pare al servei d'urgències de l'Hospital Joan XXIII.

Contingut

L'informe del Departament de Salut exposa que durant el mes de gener de 2011 es va produir un augment de l'afluència de pacients al servei d'urgències de l'Hospital Joan XXIII, i que això va provocar que el temps d'espera per a l'assistència al pare del promotor d'aquesta queixa fos superior a l'habitual.

L'informe indica també que la Unitat d'Atenció a l'Usuari del centre hospitalari es va posar en contacte telefònicament amb l'esposa de l'afectat per explicar-li aquesta situació i per demanar-li disculpes per aquests fets.

Cal valorar positivament aquesta iniciativa, però alhora cal recordar també que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, tal com es recull en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges. 

Per això, atès que no consta que s'hagi donat resposta escrita al promotor de la queixa, el Síndic insta el Departament de Salut a adoptar les mesures oportunes perquè així es faci, d'acord amb els principis que han de regir el dret de les persones a una  bona administració. 

D'acord amb això, aquesta institució finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/04/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/06/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2011 Departament de Salut Resolució