El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les dificultats que ha tingut per fer el pagament de la matrícula d'estudis d'Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat Oberta de Catalunya (en endavant UOC).
Exposa que és estudiant de tercer curs d'Administració i Direcció d'Empreses a la UOC i que aquest curs, com sempre, es va matricular al semestre corresponent. Tot i això, a finals del mes de desembre de 2012, va detectar que no tenia cap aula ni assignatura assignada.
Arran d'aquest fet, es va posar en contacte amb la Secretaria de la universitat i li van indicar que s'havia anul·lat la matrícula perquè no n'havia abonat l'import. Aparentment, se li va enviar dues notificacions per reclamar-li el pagament de la matrícula, però el promotor refereix que no va rebre cap notificació.
D'acord amb la informació proporcionada per la UOC, el Síndic entén que l'estudiant va modificar la modalitat de pagament de la matrícula a crèdit d'entitat financera el dia 16 d'agost de 2012 i no va seguir els passos que se li indicaven en la informació disponible al Campus Virtual de la UOC perquè es fes efectiva aquesta nova modalitat de pagament.
A partir d'aquest fet es va seguir la normativa acadèmica pel que fa a l'impagament de matrícula i es va anul·lar, després d'haver reclamat el pagament a la persona interessada.
Tot i que el funcionament de la Universitat Oberta de Catalunya és bàsicament en entorn virtual, el Síndic entén que el servei d'atenció i comunicació als estudiants, especialment quan es tracta de notificar-los qüestions que afecten de manera substancial el funcionament i la continuïtat dels seus estudis i sense tenir constància de la recepció per part de l'alumne, hauria d'intentar-se també per altres mitjans, ja sigui per telèfon o correu postal, per assegurar que la notificació es fa de forma correcta.
Per tant, el Síndic suggereix a la UOC que, per millorar aquesta atenció a l'estudiant, s'intentin practicar les comunicacions per tots els mitjans disponibles per tal de poder justificar també la notificació a la persona interessada.