Resolució
Q-00221/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Torredembarra a una petició de rescabalament de despeses per assolir les despeses de provisió de fons d'un advocat

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 15/01/2015
Data de l'últim moviment 21/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Torredembarra Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa que ha estat imputat en exercici de les seves funcions dins de l'Ajuntament de Torredembarra, raó per la qual ha contractat els serveis d'un advocat i un procurador. També explica que el seu contracte de treball amb l'Ajuntament ja ha finalitzat i que la seva situació econòmica és molt precària. Per això, tenint en compte l'assegurança de responsabilitat de les autoritats i el personal de les administracions públiques contractada per l'Ajuntament, demanava que se li rescabalessin les quantitats que havia pagat per fer front a les despeses derivades de la seva defensa. Tot i això, encara no ha rebut resposta.

Un cop examinada la petició que el promotor va adreçar a l'Ajuntament el 12 de setembre de 2014 i l'escrit que l'Ajuntament li va trametre el 29 d'octubre de 2014, el Síndic conclou que no s'ha donat resposta expressa a la sol·licitud de bestreta formulada amb relació a l'import de l'assistència i defensa jurídiques que el promotor va justificar amb la presentació d'una factura. Cal tenir en compte que aquesta sol·licitud la va formular molt abans que el Ple, en la sessió de 21 de maig de 2015, acordés la modificació de l'article 31 d'assistència jurídica del Conveni del personal laboral/pacte de funcionaris de l'Ajuntament.

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la sigui quina sigui la forma i el mitjà d'iniciació. 

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

Atès que ha transcorregut amb escreix el termini de tres mesos per donar resposta expressa al promotor, el Síndic demana a l'Ajuntament de Torredembarra que resolgui motivadament la sol·licitud cursada el 12 de setembre de 2014, la qual ha d'incloure el peu de recurs corresponent, i la notifiqui al promotor al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/03/2015 Ajuntament de Torredembarra Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2015 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/04/2015 Ajuntament de Torredembarra Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2015 Ajuntament de Torredembarra Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2015 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/06/2015 Ajuntament de Torredembarra No irregularitat
11/06/2015 Ajuntament de Torredembarra Resolució pendent d'acceptació
27/07/2015 Ajuntament de Torredembarra Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/08/2015 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/11/2015 Ajuntament de Torredembarra No irregularitat
21/12/2015 Ajuntament de Torredembarra Seguiment finalitzat