La persona interessada exposa que va anar amb el seu fill al pàrquing d'un centre comercial a provar una minimoto i que els Mossos d'Esquadra el van multar per circular amb un ciclomotor sense el corresponent certificat de característiques i sense tenir concertada l'assegurança obligatòria de responsabilitat civil, tot i que l'espai era tancat al públic i hi havia altres minimotos que també hi circulaven.
El Servei Català de Trànsit (en endavant SCT) considera que, tot i que el pàrquing era tancat al públic, l'espai era apte per circular i el seu ús estava obert per a una col·lectivitat d'usuaris, raó per la qual és obligatori el compliment de la legislació viària d'acord amb el que estableix l'article 1.2 del Reial decret 1428/2003, pel qual s'aprova el Reglament general de conducció.
Tot i així, pel que fa al certificat de característiques tècniques, tenint en compte que aquests vehicles no són aptes per circular per les vies obertes al trànsit, els fabricants no els han sol·licitat al Departament d'Indústria, comerç i turisme, de manera que és una condició impossible de complir.
Així doncs, la raó de la sanció de la conducta de la persona interessada només es pot trobar en el risc que un ús indegut del vehicle podia provocar, tenint en compte que no quedava cobert per l'assegurança, ja que no en disposava.
Per això, el Síndic demana a l'SCT que anul·li la sanció imposada a la persona interessada pel fet de no disposar del certificat de característiques tècniques i que s'ordeni la devolució a la persona interessada de l'import indegudament ingressat per aquest concepte.