Resolució
Q-00241/2011 Presumptes irregularitats en una escola de Cornellà de Llobregat.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 18/01/2011
Data de l'últim moviment 18/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, secretari d'una escola de Cornellà de Llobregat, exposa presumptes irregularitats en la direcció del centre que n'afecten l'administració i el funcionament, les quals han estat comunicades als Serveis Territorials del Baix Llobregat-Anoia i també a l'Oficina Antifrau.

Contingut

L'informe de resposta del Departament d'Ensenyament indica que per resolució de 29 de març de 2011 es va incoar un expedient disciplinari a la persona interessada per ?presumptes actuacions irregulars en el desenvolupament de les seves funcions i per presumptes faltes d'assistència al lloc de treball sense justificar?.

La Inspecció de serveis ha considerat que la queixa presentada al Síndic no desvirtua cap dels fets que s'imputen a la persona interessada, ja que aquesta persona va presentar queixes sobre actuacions del director derivades dels requeriments fets des de la Inspecció en la tramitació de la informació reservada prèvia a la instrucció d'aquest expedient.

D'acord amb la informació rebuda, el Síndic dóna per finalitzada la seva actuació en aquest assumpte, i suggereix al Departament d'Ensenyament que faci difusió dins de la comunitat educativa de la via de la mediació com a mecanisme per intentar resoldre els conflictes prèviament en l'àmbit intern del centre, tal com ho regula la Resolució de 24 de maig de 2004 de la Secretaria General del Departament d'Ensenyament, per la qual es dicten instruccions sobre els procediments que cal seguir en el cas de queixes presentades per alumnat, pares, professorat o altra persona interessada que qüestionin la prestació del servei en un centre docent públic del Departament d'Ensenyament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/02/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/05/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/06/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
05/07/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/07/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/11/2011 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/02/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
18/12/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat
18/12/2012 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Comunicació a Administració finalització del seguiment