El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resolució d'un procediment sancionador de trànsit, per la comissió d'una infracció consistent a estacionar el seu vehicle en una zona de limitació horària sense col·locar el distintiu.
Exposa que va presentar al·legacions, en les quals exposava, entre d'altres, que va fer una parada inferior a dos minuts i no un estacionament; que el treballador de la zona blava no és un agent de l'autoritat, motiu pel qual no és aplicable la presumpció de veracitat de les denúncies de trànsit, i que no s'han aportat proves del fet denunciat. Aquestes al·legacions van ser desestimades.
Segons l'Ajuntament de Cambrils, la denúncia la va formular i ratificar l'agent inspector de la zona blava, i no consta la intervenció de cap agent de la guàrdia urbana ni la incorporació a l'expedient d'altres elements probatoris sobre la comissió de la infracció.
Cal destacar que l'article 75 del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990 i modificat per la Llei 18/2009, de 23 de novembre, atribueix valor probatori ?iuris tantum? a les denúncies dels agents de l'autoritat encarregats de la vigilància del trànsit amb relació als fets denunciats i a la identitat de l'infractor. Aquest precepte, en concordança amb el que estableix l'article 137.3 de la Llei 30/19923, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que atribueix la presumpció de veracitat només als fets constatats per funcionaris que tinguin la condició d'autoritat, limita el valor probatori de les denúncies a les que formulen els agents de la policia i només amb relació als fets directament constatats per ells.
Per tant, el Síndic entén que no ha quedat acreditada la comissió de la infracció i correspon acordant-ne l'anul·lació.