Resolució
Q-00262/2010 Denegació de la sol·licitud d'una còpia l'expedient d'uns infants que es troben tutelats per la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Equips d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (EAIA's)
Data d'inici 25/01/2010
Data de l'últim moviment 03/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El pare de quatre menors, que es troben tutelats per la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència (en endavant DGAIA) i ingressats al centre La Dida, exposa el desacord amb el fet que la DGAIA només li permeti consultar la documentació que integra l'expedient dels seus fills però no se li permeti obtenir una còpia dels informes que hi consten.

La persona interessada exposa que necessita aquesta documentació per poder preparar el recurs administratiu corresponent.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) tramet un informe que va acompanyat del pla de treball elaborat amb la persona interessada. També comunica que aquesta persona va presentar oposició judicial al desemparament, que actualment es troba en tràmit.

No fa referència, però, als motius que fonamenten la decisió de no permetre a la persona interessada obtenir una còpia de la documentació que integra els expedients administratius dels seus fills, que només se li va permetre consultar, i dels quals només va obtenir una còpia finalment per via judicial en presentar oposició al desemparament.

Per aquest motiu, el Síndic reitera la sol·licitud feta en l'escrit anterior, referent als motius que fonamenten la decisió de no permetre a la persona interessada obtenir una còpia de la documentació que integra els expedients dels seus fills, atès allò que estableix l'article 35 a) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

D'altra banda, la persona interessada informa que el passat mes de març va finalitzar el pla de treball que tenia establert, i d'aleshores ençà es troba a l'espera que s'emeti l'informe de proposta respecte a la situació dels seus fills. La persona interessada manifesta haver estat informat que la proposta seria de retorn al domicili familiar, però no de forma immediata, sense que se li hagi concretat quan es durà a terme aquest procés ni de quina manera. La persona interessada també al·ludeix al fet que un membre de l'equip tècnic ha estat de baixa durant aquest període, fet que podria explicar, segons ell, el retard en l'emissió de l'informe de proposta en relació amb la situació dels seus fills.

En tot cas, la persona interessada fa referència a la situació d'incertesa que l'afecta no només a ell, sinó també als infants, que desconeixen quina serà la decisió respecte del seu futur.

Atès que no es disposa d'informació del DASC sobre la situació de l'estudi tècnic, i tenint en compte la informació que facilita la persona interessada, el Síndic demana informació sobre si s'ha finalitzat l'estudi diagnòstic de la situació dels menors i si s'ha emès l'informe de proposta corresponent. En cas que no sigui així, demana informació sobre l'estat del procés d'estudi-diagnòstic i sobre si aquest es troba pendent de la resolució del procediment judicial en tràmit.

Altrament, el Síndic suggereix al DASC que agiliti l'emissió i la comunicació de l'informe de proposta a la persona interessada i als seus fills.

Finalment, demana informació sobre la situació personal dels infants.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/02/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/08/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 8/1995, de 27 de juliol, d'atenció i protecció als infants i els adolescents i de modificació de la Llei 37/1991, de 30 de desembre, sobre mesures de protecció dels menors desemparats i de l'adopció- DOGC.2083 (02/08/1995)
Decret 127/1997, de 7 de maig, pel qual es modifica parcialment el Decret 2/1997, de 7 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de protecció dels menors desemparats i de l'adopció- DOGC.2402 (30/05/1997)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)