Resolució
Q-00262/2011 Disconformitat per l'atenció rebuda a l'Hospital de Viladecans.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 19/01/2011
Data de l'últim moviment 22/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre el 9 de gener de 2011 al Servei d'Urgències de l'Hospital de Viladecans.

Informa que ja va presentar una reclamació a l'hospital, a l'Institut Català de la Salut i al Departament de Salut.

Contingut

Un cop estudiada tota la informació de què es disposa, la reclamació del promotor de la queixa i la informació i documentació enviada pel Departament de Salut, el Síndic formula a aquest departament una sèrie de consideracions:

Pel que fa a la identificació dels professionals, el promotor es queixava perquè els infermers que el van atendre quan van fer-li el triatge no anaven identificats i no es van voler identificar amb posterioritat. Sobre aquesta qüestió, el Departament de Salut no dóna cap informació, tot i que el Síndic va demanar les al·legacions dels professionals implicats.

Per tant, el Síndic recorda al Departament no només la necessitat que tots els professionals vagin identificats, sinó que aquesta identificació estigui col·locada en un lloc prou visible per a l'usuari. De la mateixa manera, en cas que el pacient o els seus familiars demanin la identificació de qualsevol de les persones implicades en la seva atenció, cal que aquests professionals facilitin aquesta informació.

Pel que fa a l'atenció que es va prestar al promotor, de la informació enviada pel Departament de Salut i sobretot de l'informe de la supervisora de nit, se'n desprèn que els familiars del promotor van tenir una actitud agressiva, concretament el seu germà, que va colpejar els vidres de l'oficina de l'administrativa, va adoptar una actitud amenaçadora i va cridar els sanitaris. També s'esmenta que les convulsions de què parla el promotor en la seva reclamació no es van produir. Tanmateix, la reclamació del promotor recull que ell es trobava estès en els bancs i amb convulsions, i que durant tot aquest enrenou no es va dir cap de paraula despectiva.

Així, el Síndic observa una clara discrepància en la descripció dels fets ocorreguts, per la qual cosa li és difícil objectivar-los i això li impedeix emetre una resolució sobre aquesta part de la queixa del promotor.

Finalment, pel que fa a les consultes per internet de professionals del centre de qüestions alienes a la feina, atès que el Departament de Salut informa que ha iniciat les investigacions oportunes, el Síndic entén que l'objecte concret d'aquesta part de la queixa del promotor quedaria resolta amb això.

Un cop fetes aquestes consideracions, i efectuat el recordatori de deures legals esmentat, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/02/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/03/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/06/2011 Departament de Salut Resolució