De l'informe municipal aportat, se'n desprèn que el Departament de Domini Públic no ha fet cap actuació en relació amb aquest problema, per la qual cosa el Síndic recorda a l'Ajuntament la necessitat que es faci la inspecció corresponent per tal de comprovar si l'establiment objecte de la queixa compleix els requisits establerts tant pel que fa a l'ocupació del domini públic com pel què fa a l'exercici de l'activitat.
A més a més, considera oportú que es traslladi a la persona interessada l'informe sobre el resultat de la inspecció per tal que pugui fer les al·legacions i/o observacions que cregui convenients en defensa dels seus interessos.
El Síndic indica que cal una actuació coordinada dels diferents serveis municipals per verificar si hi ha hagut un canvi en les condicions de funcionament del local, bàsicament en l'horari i en el tipus d'instal·lació o estructura muntada a la via pública.
Finalment, el Síndic assenyala el que va recordar en l'informe extraordinari sobre la contaminació acústica elaborat per aquesta institució l'any 2007 en el sentit que l'ús del carrer no ha de comportar un atemptat a les normes protectores del medi ambient. No s'ha d'oblidar que el dret al medi ambient adequat implica el dret a un medi ambient acústicament no contaminat, que no s'ha de veure abatut pel desenvolupament, sense límits, d'un local a l'aire lliure i que, per tant, les terrasses o els vetlladors a l'aire lliure estan sotmesos a l'obligació genèrica d'evitar molèsties i efectes negatius a l'entorn, amb les conseqüències que això comporta.