La promotora de la queixa exposa que durant l'any 2010 tenia dret a rebre la prestació per infant a càrrec corresponent a la seva filla.
Segons manifesta, el dia 25 de maig de 2010 es va dirigir als Serveis Territorials de Tarragona per sol·licitar un canvi de domiciliació bancària per a l'abonament de la prestació, i va presentar una fotocòpia del nou número de compte de la nova entitat bancària.
El dia 26 de novembre de 2010 es va dirigir de nou als Serveis Territorials de Tarragona per assegurar-se que s'havia fet el canvi de compte bancari i allà la van informar que en el seu expedient hi constaven dos números de compte, l'antic i el nou que havia presentat. Així mateix, exposa que la van informar que l'ingrés de la prestació s'efectuaria el dia 31 de desembre de 2010.
Finalment la promotora assenyala que el dia 31 de desembre es va dirigir a l'entitat bancària a recollir l'import de la prestació però va descobrir que el pagament s'havia fet al compte antic, d'una altra entitat bancària.
La persona interessada es queixa perquè el Departament de Benestar Social i Família no ha efectuat el canvi del número de compte durant els set mesos transcorreguts entre la sol·licitud de modificació i l'efectuació del pagament de la prestació per infant a càrrec.
El Departament de Benestar Social i Família informa que l'1 de gener de 2010 es va iniciar la tramitació d'ofici de l'expedient per atorgar la prestació de la convocatòria de 2010, i que un cop efectuats els tràmits va ser valorat positivament per un import de 745 euros, el 14 de maig de 2010.
S'informa que el 18 de maig de 2010 l'expedient va entrar en fase d'intervenció, i que a partir d'aquest moment no és possible modificar les dades, entre les quals el compte corrent. Així, tenint en compte que la petició de la persona interessada es va dur a terme el 25 de maig de 2010, no va ser possible que les dades que va aportar quedessin incorporades a l'expedient, ja que es trobava en fase de pagament. S'afegeix que el 3 de gener de 2011 es va fer l'abonament de la prestació al compte que constava en l'expedient el 18 de maig de 2011. També s'informa que si aquest expedient hagués estat cancel·lat, l'import s'hauria retornat automàticament i la Secretaria de Família hauria ordenat un segon pagament al nou compte corrent indicat el 25 de maig de 2010. No obstant això, no consta que s'hagi retornat el pagament de la prestació.
El Departament de Benestar Social i Família considera que el compte corrent és un element necessari per tal d'efectuar el pagament previst i que, per tant, un cop l'expedient ha estat fiscalitzat i s'ha comprovat la validesa del compte corrent, no és possible legalment modificar les dades bancàries, atès que això implicaria un canvi en l'expedient i en l'ordenació del pagament, en un acte que ja ha estat intervingut i fiscalitzat.
No obstant això, també s'informa que la Secretaria de Família és sensible al fet que la modificació del compte corrent no impliqui una variació en els elements essencials de l'expedient, i per això té la voluntat d'adreçar una petició a l'interventor delegat del Departament per tal que s'obri la possibilitat de canviar la domiciliació bancària en el període d'intervenció i així facilitar la introducció de noves dades bancàries al llarg de tot el procés de gestió i del pagament de les prestacions per infant a càrrec.
Atesa aquesta informació, el Síndic ha demanat al Departament de Benestar Social i Família que l'informi del resultat de la petició que preveia efectuar a l'interventor del Departament per tal que s'obri la possibilitat de canviar la domiciliació bancària i evitar així que es tornin a produir situacions com la que ha afectat la persona interessada.