El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resolució del recurs de reposició dictada per acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar de 12 de desembre de 2012, que estima només en part la sol·licitud de reducció de l'import del cànon per a l'explotació del servei de temporada d'una guingueta de platja.
El promotor demanava que la reducció de l'import tingués en compte el retard de l'Administració a l'hora de resoldre el procés d'adjudicació de la concessió del servei de temporada i de formalitzar el contracte d'explotació del servei ja que, segons exposa, aquesta demora li va comportar la impossibilitat d'iniciar l'explotació de la guingueta des del començament del període autoritzat, és a dir, l'1 de maig de 2012.
L'Ajuntament reconeix que la notificació de l'adjudicació del contracte va tenir lloc el dia 4 de maig de 2012. En aquesta data, ja havien transcorregut quatre dies des de l'inici del període autoritzat per a l'explotació i, de fet, aquests quatre dies són els que l'Ajuntament reconeix com a retard.
Tot i això, no es pot pretendre que un cop feta la notificació de l'adjudicació, la persona interessada ja tingués el muntatge de la instal·lació enllestit i apte per poder iniciar l'explotació de la guingueta el mateix dia.
D'una banda, cal tenir en compte que muntar la instal·lació abans de la formalització del contracte contravindria la prescripció continguda a l'apartat 2 del plec de clàusules administratives particulars, relativa a la durada de les autoritzacions. I d'altra banda, si el plec de clàusules estableix que el muntatge de les instal·lacions pot iniciar-se una setmana abans de començar la temporada, aquest termini és el que l'Administració estima pertinent perquè l'adjudicatari pugui tenir la instal·lació enllestida.
L'Ajuntament manifesta que la guingueta estava instal·lada el 9 de maig de 2012, data de l'acta de comprovació de la instal·lació dels dipòsits soterrats, que té lloc en els casos en què no és possible connectar les instal·lacions a la xarxa de sanejament municipal. Tot i això, segons l'apartat 3.5 del plec de prescripcions tècniques, l'acta de comprovació de la instal·lació dels dipòsits soterrats té per finalitat supervisar-ne la instal·lació abans de cobrir-los amb terra. Per tant, aquesta acta no acredita que la guingueta estigués enllestida i apta per iniciar seguidament l'activitat.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Sant Pol de Mar que revisi la resolució del recurs de reposició dictada per acord de la Junta de Govern Local de 12 de desembre de 2012, ja que la reducció en quatre dies del cànon ofert per l'adjudicatari és insuficient per estimar que en aquella data, el 4 de maig de 2012, la persona interessada ja podia iniciar l'explotació del servei. En aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que dugui a terme les actuacions pertinents per ajustar el càlcul de la reducció a la data real en què la instal·lació era apta per desenvolupar el servei de temporada.