De la informació facilitada pel Departament de Salut, se'n desprèn que tant l'Institut Català de la Salut com el Sistema d'Emergències Mèdiques consideren que l'atenció prestada al pacient va ser l'adequada, atesa la simptomatologia que presentava en cada moment i els seus antecedents patològics.
El Síndic constata que es van iniciar actuacions indagatòries sobre aquest assumpte i es va donar resposta a la persona interessada, de manera que considera que l'objecte concret de la queixa ha quedat resolt.
Això no obstant, la persona interessada informa que en la història clínica del seu pare no hi consta l'atenció domiciliària que se li va efectuar, de manera que el Síndic recorda al Departament de Salut que la Llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets d'informació concernent a la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, determinen que la història clínica ha de recollir tot el conjunt de documents relatius al procés assistencial de cada malalt, i que els pacients tenen dret a conèixer tota la informació obtinguda sobre la pròpia salut, en qualsevol intervenció assistencial.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè els responsables de l'Àrea Bàsica de Salut es posin en contacte amb el pacient a fi de completar aquesta part de la història clínica que han trobat a faltar i que, amb caràcter general, s'introdueixin les mesures correctores oportunes perquè l'atenció que es presti en una visita domiciliària s'inclogui, per sistema, en la història clínica dels pacients del centre.