Resolució
Q-00367/2011 Queixa pel tracte dispensat pel centre d'atenció primària de Bellvitge.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el diagnòstic i tractament de la malaltia
Data d'inici 25/01/2011
Data de l'últim moviment 29/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa el seu malestar per l'atenció que es va prestar al seu pare tant en les dues visites domiciliàries que va rebre per part d'un facultatiu del centre d'atenció primària de Bellvitge com per l'atenció telefònica prestada pel Sistema d'Emergències Mèdiques.

Contingut

De la informació facilitada pel Departament de Salut, se'n desprèn que tant l'Institut Català de la Salut com el Sistema d'Emergències Mèdiques consideren que l'atenció prestada al pacient va ser l'adequada, atesa la simptomatologia que presentava en cada moment i els seus antecedents patològics.

El Síndic constata que es van iniciar actuacions indagatòries sobre aquest assumpte i es va donar resposta a la persona interessada, de manera que considera que l'objecte concret de la queixa ha quedat resolt.

Això no obstant, la persona interessada informa que en la història clínica del seu pare no hi consta l'atenció domiciliària que se li va efectuar, de manera que el Síndic recorda al Departament de Salut que la Llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets d'informació concernent a la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, determinen que la història clínica ha de recollir tot el conjunt de documents relatius al procés assistencial de cada malalt, i que els pacients tenen dret a conèixer tota la informació obtinguda sobre la pròpia salut, en qualsevol intervenció assistencial.

Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè els responsables de l'Àrea Bàsica de Salut es posin en contacte amb el pacient a fi de completar aquesta part de la història clínica que han trobat a faltar i que, amb caràcter general, s'introdueixin les mesures correctores oportunes perquè l'atenció que es presti en una visita domiciliària s'inclogui, per sistema, en la història clínica dels pacients del centre.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/02/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/03/2011 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/07/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2011 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/02/2012 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
04/04/2012 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/06/2012 Departament de Salut Resolució
27/06/2012 Institut Català de la Salut Resolució
29/06/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat