La persona interessada va presentar una reclamació de responsabilitat patrimonial el juliol de 2007. Es queixa perquè d'ençà que va presentar l'escrit d'al·legacions dins el tràmit d'audiència, el febrer de 2009, no ha rebut cap altra informació ni s'ha dictat resolució en l'expedient.
En l'informe aportat per la Direcció General de Carreteres no es justifica ni es reconeix la lentitud en la tramitació del procediment. El Síndic considera que res no justifica una durada de gairebé quatre anys en la tramitació d'aquest procediment, quan el termini previst a la normativa d'aplicació per resoldre és de sis mesos.
Assenyala també que cal adoptar totes les mesures adients perquè la tramitació d'aquest expedient no es dilati més en el temps. El principi d'oficialitat, que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, determina que el procediment, sotmès al criteri de celeritat, s'ha d'impulsar d'ofici en tots els seus tràmits.
Finalment, el Síndic indica que el venciment del termini de resolució no eximeix de l'obligació de resoldre que correspon a l'Administració, de conformitat amb l'article 42.1 d'aquesta llei. El que determina l'article 43.3 del mateix cos legal és que la desestimació per silenci administratiu té els únics efectes de permetre a les persones interessades interposar un recurs administratiu o contenciós administratiu quan escaigui, la qual cosa no impedeix a l'Administració, transcorregut el termini, resoldre en qualsevol sentit.