La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Igualada a la seva denúncia relativa a la construcció d'unes terrasses que, segons diu, no són conformes a la normativa urbanística.
En l'informe tramès per l'Ajuntament d'Igualada consten les actuacions que s'han dut a terme des de l'Administració local respecte de les obres que denuncia la persona interessada. Tot i això, no s'indica si s'ha respost per escrit les seves instàncies.
Per tant, el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament d'Igualada que agiliti al màxim la resposta a les instàncies de la persona interessada.