L'associació de mares i pares d'alumnes (en endavant AMPA) d'un institut de Rubí manifesta la seva disconformitat amb la dilació del lliurament del codis per accedir als llibres digitals.
L'AMPA exposa que malgrat que a principis de curs les famílies van abonar l'import corresponent, ha passat un trimestre i mig sense que els alumnes d'aquest institut disposin dels codis.
En l'informe del Departament d'Ensenyament s'indica que el curs 2011/2012 aquest institut va completar la implementació de llibres digitals a tots els cursos de l'ESO i que, globalment, el centre va plantejar una gestió d'aquest recurs que va acumular la majoria dels factors de risc que s'hi poden identificar, atès que cada decisió es va prendre de manera molt poc compartida per part de la direcció del centre i va complicar el procés.
El procés que es va viure aquell curs en aquest centre al voltant de la gestió dels llibres digitals podria ser un obstacle per reactivar la confiança que un servei nou ha de generar si vol consolidar-se de cara el futur.
Per tant, amb la voluntat d'orientar decisions i actuacions que facilitin la recuperació de nivells acceptables de confiança entre els membres de la comunitat educativa del centre en el futur, la Inspecció educativa va emetre les consideracions següents:
-L'equip directiu no pot deixar per al setembre la concreció dels llibres digitals que es faran servir el curs següent. Aquestes decisions han d'estar preses i comunicades formalment a finals de juny i s'han de començar a gestionar durant el mes de juliol.
- La gestió d'aquest procés no el pot fer la direcció per si mateixa. Cal que el coordinador d'informàtica i com a mínim un altre càrrec unipersonal hi estigui implicat.
- No es poden esmerçar dos mesos en la concreció amb les editorials de l'assignació de motxilles a l'alumnat. Això s'ha de fer, com a molt tard, abans de setembre.
- No es poden obrir totes les possibilitats als departaments didàctics en l'elecció de les editorials. El centre ha de limitar el nombre d'editorials diferents.
- Si s'opta per contractar un EVA (entorn virtual d'aprenentatge) s'ha de fer amb coneixement de les prestacions. Sembla que hi ha combinacions d'editorials que acostumen a generar conflictes a l'hora d'utilitzar els llibres en un EVA d'una altra editorial.
- Cal tenir sempre negociat amb les editorials algun pla B per poder disposar d'un ús directe dels seus llibres si l'accés per EVA o des d'Àtria presenta problemes.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per closa la seva actuació en aquest assumpte.