Resolució
Q-00418/2012 Queixa per la desatenció rebuda per part dels serveis socials de Barcelona davant d'una situació econòmica difícil

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 26/01/2012
Data de l'últim moviment 28/01/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa que tot i tenir reconegut un grau de disminució d'un 40% no pot treballar, i que amb la prestació que cobra no en té prou per cobrir les despeses. Es queixa que la treballadora social de referència no l'assessora ni l'orienta sobre les opcions de què disposa per poder solucionar els seus problemes econòmics.

Contingut

En l'informe de l'Ajuntament de Barcelona s'indiquen les actuacions que s'han dut a terme envers la persona interessada. D'acord amb aquesta informació, el Síndic ha comunicat a la persona interessada que, com a usuària dels serveis socials, ha de complir la seva obligació de tenir una conducta basada en el respecte mutu, la tolerància i la col·laboració per facilitar la convivència en l'establiment i la resolució dels problemes; que ha d'atendre les indicacions del personal i comparèixer a les entrevistes a què sigui convocada, i que ha de col·laborar en l'elaboració del pla d'atenció social individual, familiar o convivencial.

Tot i això, el Síndic recorda a l'Ajuntament que entre les funcions que recull la Llei de serveis socials que corresponen als serveis socials bàsics hi ha les que tenen a veure amb actuacions preventives, el tractament social i socioeducatiu i les intervencions necessàries en situacions de necessitat social. 

En aquest cas, ateses les dificultats de salut mental manifestades que dificulten el procés de participació i compromís de la família de la persona interessada, el Síndic considera que seria oportuna la coordinació amb el centre de salut mental que supervisa aquest cas per tal de fer un seguiment periòdic de l'estat de la persona interessada i poder obtenir informació de les necessitats que presenta i les possibles intervencions que cal dur a terme.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/02/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2012 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/07/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
26/07/2012 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
17/09/2013 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/10/2013 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
28/01/2014 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat