Un cop estudiada la informació de què es disposa i en vista de la normativa corresponent, el Síndic conclou que si bé es cert que l'alcalde de Montblanc té habilitació legal per designar un representant en els nuclis poblacionals disseminats que pertanyen al seu territori, la persona designada no esdevé alcalde del nucli poblacional corresponent ni pot exercir aquest càrrec.
A parer del Síndic, el càrrec i la denominació d'alcalde han de reservar-se al càrrec electe d'acord amb el que disposa la legislació electoral (article 175 i següents i article 196 de la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general) i que té les atribucions i competències que li adjudica la normativa de règim local (articles 53.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i 124 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local), moltes de les qual no són delegables.
Per aquest motiu, el Síndic considera que no és ajustat a dret, ni entenedor de cara a la ciutadania, que qui sigui designat representant de l'alcalde de Montblanc en virtut de la previsió de l'article 122.1 signi com a alcalde la pedania de Rojals quan aquest nucli poblacional no ha estat reconegut oficialment com a entitat municipal descentralitzada.
En conseqüència, el Síndic demana a l'Ajuntament de Montblanc que adopti les mesures que consideri pertinents per evitar la utilització de nomenclatures que no es corresponen amb l'encàrrec que exerceix el representant de l'alcalde de l'Ajuntament de Montblanc en el nucli poblacional de Rojals, i que no estan recollides en la normativa vigent. Concretament, el Síndic demana que es vetlli per què el representant de l'alcalde en el nucli poblacional de Rojals es presenti, signi i actuï com a tal i no com a alcalde de Rojals.
D'acord amb tot això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.