Resolució
Q-00428/2010 Manca de resolució pel Departament d'Acció Social i Ciutadania de la sol·licitud de reconeixement del grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/02/2010
Data de l'últim moviment 22/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada té reconeguda una incapacitat permanent total des de l'agost de 2009. En aquell mateix moment, va sol·licitar el reconeixement del grau de discapacitat, però la van informar que trigarien divuit mesos.

Contingut

De la informació aportada pel Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) se'n desprèn que, malgrat les mesures adoptades per pal·liar el temps d'espera d'aquests procediments, persisteix la situació de demores excessives i calen mesures addicionals per resoldre aquesta problemàtica i assolir un compliment dels terminis màxims de resolució. S'ha de posar en relleu que aquests retards perjudiquen de manera molt important els drets de les persones amb discapacitat, i constitueixen una anomalia greu en la gestió dels procediments administratius, davant la qual cal adoptar mesures més eficaces.

Per això, el Síndic recorda al DASC el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts. Així mateix, pel que fa al cas concret, li  suggereix que adopti les mesures adequades per agilitar la tramitació, de manera que es resolgui el procediment en el termini més breu possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/03/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/03/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
07/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
11/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)