La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya a la sol·licitud de l'ajut per instal·lar un ascensor que va presentar una comunitat de propietaris de Premià de Dalt.
Exposa que van presentar tota la documentació requerida pel Departament de Territori i Sostenibilitat però no han rebut cap resposta fonamentada sobre l'atorgament o denegació de l'ajut que van sol·licitar.
Del contingut de la informació tramesa pel Departament de Territori i Sostenibilitat, es desprèn que la denegació de l'ajut estava fonamentada en la presentació extemporània de la sol·licitud.
No obstant això, no consta que s'hagi comunicat la inadmissió a tràmit de la sol·licitud, per la qual cosa, el Síndic recorda al Departament l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa a tots els procediments i de notificar-la, com es recull en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost de 2010, de règim jurídic i de procediment i de les administracions públiques de Catalunya.
De fet, és també criteri d'aquesta institució, i així s'ha fet constar en el Codi de bones pràctiques administratives, que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.