Resolució
Q-00492/2014 Manca de resolució d'una denúncia presentada a l'Agència Catalana de Consum contra una empresa de telefonia

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 28/01/2014
Data de l'últim moviment 07/04/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la denúncia que va interposar davant l'Agència Catalana de Consum en data 10 d'agost de 2011 contra una empresa de telefonia en relació amb dues factures de telèfon mòbil.

Contingut

El Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. Amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'Administració en relació amb la seva sol·licitud i puguin resoldre el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.

De fet, hauria de ser la mateixa Agència Catalana del Consum qui facilités directament la informació al ciutadà, en lloc d'haver d'haver-lo d'abocar a reclamar per mitjà del Síndic perquè, al seu torn, aquesta institució pugui fer de transmissora de la informació rebuda. 

El dret a una bona administració recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre d'altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què s'és persona interessada. A més, el dret a obtenir una resposta i el deure de l'Administració de respondre expressament ha estat recollit en el Codi de bones pràctiques administratives elaborat pel Síndic. 

Per tot això, el Síndic demana al Departament que adopti les mesures adients per tal de notificar al promotor els motius detallats que justifiquen l'arxivament de la seva denúncia.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/03/2014 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2014 Agència Catalana del Consum Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/09/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
17/10/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/10/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
07/04/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
07/04/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
07/04/2015 Agència Catalana del Consum Irregularitat