El Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. Amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'Administració en relació amb la seva sol·licitud i puguin resoldre el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.
De fet, hauria de ser la mateixa Agència Catalana del Consum qui facilités directament la informació al ciutadà, en lloc d'haver d'haver-lo d'abocar a reclamar per mitjà del Síndic perquè, al seu torn, aquesta institució pugui fer de transmissora de la informació rebuda.
El dret a una bona administració recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre d'altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què s'és persona interessada. A més, el dret a obtenir una resposta i el deure de l'Administració de respondre expressament ha estat recollit en el Codi de bones pràctiques administratives elaborat pel Síndic.
Per tot això, el Síndic demana al Departament que adopti les mesures adients per tal de notificar al promotor els motius detallats que justifiquen l'arxivament de la seva denúncia.