La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'oficina comarcal d'informació al consumidor (en endavant OCIC) del Baix Penedès i de l'empresa Aigües de Tamoví, que depèn de l'Ajuntament del Vendrell, a diverses reclamacions que va presentar per la facturació excessiva del consum d'aigua.
El Síndic s'adreça al Consell Comarcal del Baix Penedès per demanar que doni resposta a les qüestions plantejades per la persona interessada. D'altra banda, també li demana que l'informi en relació amb l'estat del procediment que va iniciar l'OCIC arran de la denúncia presentada pel promotor de la queixa.
L'OCIC informa que el 12 de novembre de 2008 va donar resposta a un primer correu electrònic; que el 15 de desembre va rebre un altre correu electrònic i que el dia següent va enviar la resposta a la reclamació. De les respostes que va enviar l'OCIC a la persona interessada, se'n desprèn que l'empresa Aigües de Tamoví estava estudiant el seu cas.
El Síndic no ha tingut més notícies de la persona interessada, de manera que finalitza aquesta actuació entenent que l'empresa Tamoví va prendre les mesures oportunes per regularitzar els rebuts.
No obstant això, el Síndic recorda a l'OCIC que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o, com en aquest cas, demandes d'informació. I que, en el cas que no es pugui atendre la consulta per acumulació de feina en un termini raonable, cal informar la persona interessada dels motius de la demora.