El Síndic recorda a l'Organisme de Gestió Tributària que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediments de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Organisme de Gestió Tributària que, si no ho ha fet, doni resposta com més aviat millor als escrits del promotor.