Resolució
Q-00567/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat a una instància relativa a la ubicació d'uns contenidors d'escombraries.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 03/02/2011
Data de l'últim moviment 26/04/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Olesa de Montserrat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa denuncia la manca de resposta de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat a la instància que va presentar en data 26 d'agost de 2010 amb relació a la ubicació d'uns contenidors d'escombraries. 

El concret, denuncia que just al davant de la façana de casa seva hi ha set contenidors d'escombraries que inicialment s'hi van col·locar de forma provisional a causa d'unes obres, i que dos anys després d'haver finalitzat aquestes obres encara continuen en aquell lloc. 

Com a conseqüència de les molèsties que li provoca la ubicació d'aquests contenidors (sorolls i pudors), ha demanat a l'Ajuntament que els busqui un emplaçament alternatiu o bé que retornin al seu lloc original. Tanmateix, no ha rebut cap resposta a la seva petició.

Contingut

Segons l'informe de resposta de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat, quan s'efectua un canvi en les ubicacions dels contenidors, aquest canvi obeeix a criteris tècnics, socials i de mobilitat.

L'informe també indica que el fet que no s'hagi dut a terme el canvi que sol·licita la promotora de la queixa no implica que no s'hagin aplicat altres mesures, i que qualsevol emplaçament alternatiu només traslladaria els possibles problemes a un altre habitatge, ja que la zona està ubicada en un barri urbanitzat. 

Així mateix, s'indica que l'Ajuntament està en procés d'elaborar el pla de mobilitat del municipi, motiu pel qual la ubicació dels contenidors pot variar, per motius de mobilitat i tècnics. En definitiva, s'afirma que quan aquest pla s'aprovi es revisarà si cal modificar algun punt de contenidors, entre els quals hi haurà el que ha indicat la persona interessada. 

D'altra banda, l'informe posa de manifest que, tot i que no s'ha fet per escrit, l'Ajuntament ha donat resposta a les queixes i els suggeriments de la persona interessada. Tanmateix, el Síndic recorda al consistori que d'acord amb l'article 53.1 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions públiques catalanes estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i el mitjà d'iniciació.

Un cop fet aquest recordatori, el Síndic comunica que no aprecia cap irregularitat en l'actuació de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat, motiu pel qual finalitza les seves actuacions en aquest expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/02/2011 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2011 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/06/2011 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Resolució
26/04/2012 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Seguiment finalitzat