La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les condicions en què la seva mare va ser atesa al Nou Hospital Evangèlic de Barcelona mentre hi va estar ingressada.
Concretament, la promotora exposa que les instal·lacions del centre són ?decrèpites, ruïnoses i amb poca ventilació?, i que a l'habitació no hi ha cortina separadora entre els pacients que la comparteixen. També manifesta que mentre la seva mare va estar ingressada no se li va buidar la bossa de la sonda en més de quaranta-vuit hores, i que no es van atendre dues trucades que van fer amb el timbre d'emergència.
Dels escrits que s'han enviat a la promotora es dedueix que el centre sanitari va iniciar un expedient informatiu, arran del qual es va fer un seguiment sobre si s'havien aplicat de manera correcta els protocols d'actuació.
El Síndic, però, entén que amb l'expedient informatiu iniciat pel centre mateix no s'ha ofert una resposta completa a la reclamació de la persona, perquè sembla que la investigació s'ha centrat en la part de la queixa de la promotora que es referia al procés assistencial, però ha deixat fora la part que es referia a les instal·lacions i a la documentació clínica. A més, no consta que s'informés la promotora del resultat d'aquest expedient informatiu.
Per tant, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les odres oportunes perquè es posi en coneixement de la Direcció General d'Ordenació i Regulació Sanitàries els fets que denunciava la promotora perquè des de la Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària s'investiguin totes les qüestions que va plantejar: l'abandonament de la pacient, els errors en els informes mèdics i les condicions del centre en general i de l'habitació en particular.