Resolució
Q-00623/2013 Manca de resposta de l'Ajuntament de Lliçà de Vall a un escrit de queixa contra la proposta de calendari per a l'ús de les instal·lacions esportives municipals per a la temporada 2012-2013

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 30/01/2013
Data de l'últim moviment 18/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Lliçà de Vall Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Lliçà de Vall a l'escrit que va presentar en data 17 de setembre de 2012 contra la proposta de calendari per a l'ús de les instal·lacions esportives municipals per a la temporada 2012-2013. 

Segons al·legava el promotor de la queixa, no es va concedir tràmit d'audiència a les persones interessades ni es van valorar correctament els criteris que estableix el reglament a l'hora de fixar el calendari.

Contingut

L'Ajuntament de Lliçà de Vall indica que l'escrit de la persona interessada no aporta res de nou que no hagi estat ja contestat, raó per la qual s'ha considerat que no calia respondre'l. Tot i això, el Síndic considera que les comunicacions que l'Ajuntament ha adreçat a la persona interessada no donen resposta a les al·legacions formulades.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament que ha de donar resposta per escrit, expressa i degudament fonamentada al promotor, sens perjudici de convocar-lo a una reunió, si escau, per poder-li exposar de forma entenedora el procés seguit en la determinació de l'assignació dels horaris d'ús de les instal·lacions esportives.

En aquest sentit, el Síndic recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. 

D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic de Greuges, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/03/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/03/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/05/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Resolució pendent d'acceptació
10/06/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/07/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Vulneració
18/07/2013 Ajuntament de Lliçà de Vall Seguiment finalitzat