El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat en relació amb una sol·licitud de prestació econòmica per infant a càrrec i amb la manca de resolució d'un recurs d'alçada.
El promotor explica que mitjançant la resolució de 12 de novembre de 2009 es donava per desistits el promotor i la seva dona de la sol·licitud presentada. Aquesta resolució es fonamenta en la manca d'aportació de la documentació requerida per tramitar la sol·licitud.
Contra aquesta resolució, la persona interessada va presentar un recurs d'alçada en el qual al·legava que en data 23 d'abril de 2009 havia presentat la documentació requerida a l'oficina d'atenció al ciutadà (en endavant OAC) Vallès Oriental-Granollers. El promotor indica també que no s'ha resolt encara aquest recurs.
El Síndic ha rebut i estudiat l'informe tramès per l'Administració sobre aquest assumpte, en el qual s'explicava la tramitació d'aquesta sol·licitud. S'indicava que l'òrgan gestor havia requerit als sol·licitants les dades de domiciliació bancària i que, en no haver aportat aquesta documentació, es va dictar la resolució de desistiment de 12 de novembre de 2009. També s'assenyalava que estava pendent la resolució del recurs d'alçada. Cal afegir que, a hores d'ara, no consta que s'hagi resolt aquest recurs.
Pel que fa a les circumstàncies concretes al·legades per la persona interessada, en l'informe del Departament de Benestar Social i Família no s'hi feia cap referència. Ara bé, en la documentació facilitada consta un document anomenat ?Full de presentació de documentació complementària d'expedients ja iniciats?, amb registre d'entrada a l'OAC Vallès Oriental-Granollers, en el qual s'indicava que s'acompanyava documentació de domiciliació bancària.
Així doncs, es conclou que les persones interessades van complir el requeriment de documentació efectuat, per la qual cosa caldria que, un cop fetes les verificacions i les comprovacions oportunes, el Departament valorés la sol·licitud de prestació corresponent a l'any 2009 i, en cas que les persones interessades complissin els requisits, dictés la resolució de concessió.
D'altra banda, cal recordar que el termini màxim per a la resolució del recurs d'alçada és de tres mesos, segons estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Per tant, en aquest cas s'ha superat amb escreix aquest termini, i caldrà corregir aquesta situació resolent el recurs com més aviat millor.
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que resolgui expressament i al més aviat possible el recurs d'alçada interposat pel promotor de la queixa contra la resolució de 12 de novembre de 2009 per la qual se'l donava per desistit de la sol·licitud de prestació per infant a càrrec; i que, tenint en compte l'aportació de documentació registrada el 23 d'abril de 2009, s'estimi el recurs interposat i se li concedeixi la prestació sol·licitada.
El Síndic demana al Departament que li comuniqui el seu determini sobre aquesta resolució, l'acceptació o no d'aquest suggeriment, i les mesures que es prendran sobre el cas.
Posteriorment, el Departament de Benestar Social i Família ha informat que s'ha dictat resolució estimatòria del recurs d'alçada interposat per la persona interessada. Per tant, el Síndic ha de cloure les seves actuacions en aquest assumpte.