La promotora de la queixa, en representació del seu pare, exposa la seva disconformitat amb el fet de no haver cobrat durant tot el 2010 la prestació permanent per al pagament del lloguer que se li va reconèixer.
El pare de la promotora, que és un antic perceptor d'aquest ajut, té reconeguda la prestació i, segons exposa la seva filla, atesa la seva precària situació econòmica té moltes dificultats per poder fer front al pagament del lloguer del seu pis.
La promotora exposa que quan s'ha posat en contacte telefònic amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya se l'ha informat que el temps d'espera per rebre la percepció és el normal en aquests casos.
En l'informe de resposta tramès pel Departament de Territori i Sostenibilitat s'exposa, en síntesi, que el pagament estava previst que es fes efectiu durant el decurs del mes de març de 2011, i que, pel que fa al termini mitjà de pagament un cop reconegut el dret a percebre la prestació, aquesta dada no es pot facilitar a hores d'ara atès que el sistema de pagament està encara pendent de definir.
Un cop analitzada aquesta resposta, el Síndic ha fet arribar al Departament algunes reflexions de caràcter general sobre la tramitació d'aquestes prestacions, amb la voluntat de col·laborar en la millora de la seva gestió. La prestació permanent per al pagament del lloguer està destinada a persones amb uns ingressos escassos (inferiors en qualsevol cas a 2,35 vegades l'indicador de la renda de suficiència de Catalunya (IRSC)) que han d'abonar l'import d'un lloguer que supera la quantitat a què aquestes persones podrien fer front sense patir un risc d'exclusió social residencial.
En definitiva, aquesta prestació va adreçada a persones amb necessitats econòmiques importants i pretén pal·liar un aspecte fonamental en la vida de qualsevol individu, com és la de poder gaudir d'un habitatge digne. En aquest sentit, el Síndic considera que tant important és la concessió de la prestació en si mateixa com la celeritat en fer efectius els pagaments de l'ajut.
Per tot això, sens perjudici de les tasques de comprovació que la mateixa Ordre MAH/402/2009, reguladora d'aquestes prestacions, estableix en l'article 15.1, el Síndic entén que una millora de la gestió ha de passar per acurtar els terminis de pagament de la prestació i que, mentre no sigui possible el pagament mensual, es faci amb una periodicitat bimensual o, com a molt, trimestral.
De la informació tramesa posteriorment per la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana, se'n desprèn que el dia 31 de març de 2011 es va fer efectiu l'ingrés de la quantitat de 2.522,88 euros en concepte d'ajut al lloguer reconegut al pare de la promotora.
En conseqüència, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en el aquest assumpte i arxiva l'expedient.