La promotora mostra la seva disconformitat amb les provisions de constrenyiment dictades per l'Agència Tributària amb motiu de tres sancions de trànsit de les quals afirma no haver tingut coneixement.
Segons informa la persona interessada, no ha rebut cap notificació prèvia del Servei Català de Trànsit (en endavant SCT) de la provisió de constrenyiment de les sancions imposades.
De la documentació facilitada per l'SCT es constata que totes les actuacions notificadores efectuades en els tres expedients sancionadors s'han efectuat en un domicili de Teià i han donat sempre com a resultat "desconegut". Segons s'indica, aquesta és l'adreça que consta al Registre General de Conductors i al Registre General de Vehicles de la Direcció General de Trànsit (en endavant DGT).
No obstant això, entre l'última documentació tramesa hi consten les dades dels registres de la DGT, en què es comprova que com a domicili del vehicle hi ha una altra adreça de Palafolls, que coincideix amb el domicili de la persona interessada.
Cal tenir present que el registre de vehicles té com a finalitat preferent la identificació del titular del vehicle. En aquest sentit, en tractar-se d'unes infraccions captades pel sistema de capturació d'imatges, és oportú acudir a l'adreça que consta al registre de vehicles per tal de poder identificar el conductor responsable de la infracció.
Per tant, el Síndic considera que totes les notificacions s'haurien d'haver fet en aquest domicili, i encara amb més motiu quan totes les notificacions intentades en l'altre domicili sempre van resultar infructuoses.
Amb relació a l'objecte d'aquesta queixa, cal ressaltar la sentència del Tribunal Constitucional (en endavant TC) de 27 d'octubre de 2008, la qual, en el fonament jurídic 2, estableix el següent:
"[...] entre las garantías del artículo 24 CE que son de aplicación al procedimiento administrativo sancionador están los derechos de defensa y a ser informado de la acusación, cuyo ejercicio presupone que el implicado sea emplazado o le sea notificada debidamente la incoación del procedimiento, pues sólo así podrá disfrutar de una efectiva posibilidad de defensa frente a la infracción que se le imputa previa a la toma de decisión y, por ende, que la Administración siga un procedimiento en el que el denunciado tenga oportunidad de aportar y proponer las pruebas que estime pertinentes y de alegar a lo que su derecho convenga [...] este Tribunal ha destacado la exigencia de procurar el emplazamiento o citación personal de los interesados, siempre que sea factible, por lo que el emplazamiento edictal constituye un remedio último de carácter supletorio y excepcional, que requiere el agotamiento previo de las modalidades aptas para asegurar en el mayor grado posible la recepción de la notificación por el destinatario de la misma, a cuyo fin deben de extremarse las gestiones de averiguación del paradero de sus destinatarios por los medios normales, de manera que la decisión de notificación mediante edictos debe fundarse en criterios de razonabilidad que conduzcan a la certeza , o al menos a una convicción razonable, de la inutilidad de los medios normales de citación [...]".
"[...] este Tribunal ya ha puesto de manifiesto que, incluso en los casos en que resulte frustrada la posibilidad de notificación personal en el domicilio que figure en el Registro de Vehículos, corresponde la diligencia mínima exigible a la Administración sancionadora, antes de acudir a la vía edictal, el intentar la notificación en el domicilio que aparezca en otros registros públicos y al que, con la mayor normalidad, se dirigen después las actuaciones en vía ejecutiva administrativa".
Per tant, correspon a l'Administració esgotar totes les possibilitats que estiguin al seu abast per tal de fer efectiva la notificació personal a la persona interessada dels diferents actes administratius. En concret, fer els intents de notificació a totes les adreces a les quals l'Administració tingui accés, ja que en aquest cas ha quedat palès que l'Administració disposava de dues adreces.
Així, un cop constatada aquesta circumstància i d'acord amb la jurisprudència del TC, el Síndic suggereix a l'SCT que deixi sense efectes els expedients sancionadors de referència i que declari la nul·litat de les actuacions portades a terme en els tres expedients.