Resolució
Q-00767/2011 Manca de percepció de la prestació econòmica per infant a càrrec corresponent a l'any 2010.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 11/02/2011
Data de l'últim moviment 07/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament de la prestació econòmica de caràcter universal per infant a càrrec corresponent a l'any 2010.

Exposa que ha trucat en diverses ocasions a l'oficina d'atenció al ciutadà del Vendrell per saber quan rebrà el cobrament però no li han donat cap resposta en ferm.

Contingut

La Secretaria de Família ha comunicat al Síndic que no disposa de la data per abonar la prestació corresponent, tot i que l'expedient de la persona interessada ha estat valorat positivament per un import de 638 euros.

S'addueix l'actual situació econòmica desfavorable com a causa d'aquesta situació i s'informa que s'està treballant intensament per poder fer efectius els pagaments pendents, entre d'altres els corresponents a l'exercici 2010.

No obstant això, el Síndic ha suggerit al Departament de Benestar Social i Família que es faci efectiva la prestació que correspon a la persona interessada com més aviat millor, i li ha recordat que la finalitat d'aquestes prestacions és donar suport econòmic a les famílies amb infants per raó de l'atenció que aquestes dediquen en la cura dels seus fills i filles, i que de l'efectivitat d'aquestes prestacions en depèn l'acompliment de l'objectiu pel qual van ser creades. 

Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza les actuacions iniciades en aquest expedient, sens perjudici de continuar el seguiment d'aquest assumpte de manera global mitjançant l'actuació d'ofici 00994/2011, destinada a conèixer les línies d'actuació que s'emprendran des de la Secretaria de Família del Departament de Benestar Social i Família per fer front a aquests pagaments pendents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/02/2011 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2011 Secretaria de Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2011 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/12/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
31/12/2013 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/03/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/04/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
02/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
27/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
07/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies- DOGC.3926 (16/07/2003)
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)
Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència- DOGC.5641 (02/06/2010)

Expedients Relacionats

Q-01160/2011