Q-00767/2011 | Manca de percepció de la prestació econòmica per infant a càrrec corresponent a l'any 2010. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament de la prestació econòmica de caràcter universal per infant a càrrec corresponent a l'any 2010. Exposa que ha trucat en diverses ocasions a l'oficina d'atenció al ciutadà del Vendrell per saber quan rebrà el cobrament però no li han donat cap resposta en ferm.
La Secretaria de Família ha comunicat al Síndic que no disposa de la data per abonar la prestació corresponent, tot i que l'expedient de la persona interessada ha estat valorat positivament per un import de 638 euros. S'addueix l'actual situació econòmica desfavorable com a causa d'aquesta situació i s'informa que s'està treballant intensament per poder fer efectius els pagaments pendents, entre d'altres els corresponents a l'exercici 2010. No obstant això, el Síndic ha suggerit al Departament de Benestar Social i Família que es faci efectiva la prestació que correspon a la persona interessada com més aviat millor, i li ha recordat que la finalitat d'aquestes prestacions és donar suport econòmic a les famílies amb infants per raó de l'atenció que aquestes dediquen en la cura dels seus fills i filles, i que de l'efectivitat d'aquestes prestacions en depèn l'acompliment de l'objectiu pel qual van ser creades. Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza les actuacions iniciades en aquest expedient, sens perjudici de continuar el seguiment d'aquest assumpte de manera global mitjançant l'actuació d'ofici 00994/2011, destinada a conèixer les línies d'actuació que s'emprendran des de la Secretaria de Família del Departament de Benestar Social i Família per fer front a aquests pagaments pendents.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
21/02/2011 | Secretaria de Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/04/2011 | Secretaria de Família | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/06/2011 | Secretaria de Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/12/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
31/12/2013 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
05/03/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
22/04/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
02/12/2014 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
27/07/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
26/10/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
07/12/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
Normativa |
|
Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies- DOGC.3926 (16/07/2003) |
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009) |
Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència- DOGC.5641 (02/06/2010) |