El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm a l'escrit que hi va presentar en data 22 d'octubre de 2013 relatiu a la brutícia dels carrers del municipi.
Segons exposa, tot i el temps transcorregut no ha rebut cap resposta ni tampoc ha detectat una millora de l'estat de l'estat dels carrers.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm que doni resposta a l'escrit del promotor de la queixa.