El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar concedida a la seva mare.
Exposa que per resolució de data 17 de gener de 2012 se li concedia aquesta prestació, i que posteriorment n'havia rebut una altra, de data 25 de gener de 2013, en la qual s'indicava que tenia dret a una quantia de 4.662,34 euros en concepte d'endarreriments de la prestació, i que aquest pagament s'ajornava. Tot i això, aquests endarreriments encara no s'han abonat.
L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ha informat que el mes de desembre de 2013 es va fer el pagament a la persona interessada d'una quantitat de 3.455,77 euros, i així ho ha confirmat el promotor de la queixa, que, això no obstant, assenyala que no ha rebut cap comunicació expressa i que la quantia satisfeta no coincideix amb la que establia la resolució de 25 de gener de 2013.
Segons la informació que proporciona el Departament de Benestar Social i Família, s'ha fet el pagament complet de la prestació. Tot i això, el fet cert és que la persona interessada es troba que se li ha fet un ingrés d'una quantitat inferior a la que se li havia comunicat que tenia reconeguda, sense que s'hagi modificat la resolució ni se li hagi facilitat cap altra explicació, amb la qual cosa es genera una situació d'inseguretat i desinformació, ja que aquesta persona desconeix si encara resta pendent el pagament d'alguna quantia o el motiu d'aquesta diferència.
Per tant, a fi d'atendre convenientment els drets de la persona interessada, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que informi expressament i per escrit la persona interessada de la situació dels pagaments de les prestacions concedides per atendre la seva situació de dependència, i que se li aclareixin les quanties totals que li corresponien i els pagaments efectuats, amb desglossament de l'import, el concepte i les dates en què s'han fet, i qualsevol altra dada que sigui convenient.