Resolució
Q-00835/2012 Disconformitat amb la inadmissió a tràmit per la Subdelegació del Govern a Barcelona d'una sol·licitud d'autorització de residència per arrelament social

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 07/02/2012
Data de l'últim moviment 28/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la inadmissió a tràmit, el 26 de gener de 2012, per part de la Subdelegació del Govern a Barcelona, de la seva sol·licitud d'autorització de residència per arrelament social. 

Exposa que es va dictar aquesta inadmissió tot haver lliurat l'informe d'arrelament social emès el 26 de setembre de 2011 per la Direcció General per a la Immigració.

La inadmissió a tràmit es va dictar el mateix dia que la persona interessada va presentar la sol·licitud a la Subdelegació i es fonamenta en el fet de no haver presentat cap informe d'inserció social emès per l'òrgan competent. Tanmateix, la persona interessada assenyala que, segons li han dit, la denegació es fonamenta en la caducitat de d'informe d'arrelament atès el lapse de temps transcorregut des que es va emetre (el 26 de setembre de 2011) i es va lliurar a la Subdelegació (el 26 de gener de 2012).

La promotora exposa que malgrat que l'informe va ser elaborat el 26 de setembre de 2011, el registre de sortida és de 17 d'octubre de 2011. A més, va tardar molt a rebre'l, gairebé 60 dies des que va ser emès.

Contingut

El Defensor del Poble ha informat que el recurs de reposició que la persona interessada va interposar al mes de febrer va ser estimat, de manera que es va prendre com a referència per al còmput dels tres mesos la data de sortida de registre, 17 d'octubre de 2011, en lloc de la data d'emissió, i la data de la petició de la cita.

Al mateix temps, la Direcció General per a la Immigració ha confirmat que l'informe d'arrelament va ser emès el 13 de març amb caràcter favorable, i que consta com a notificat el 2 d'abril.

En vista d'aquesta informació, el Síndic finalitza l'expedient de referència, i recorda al Departament de Benestar Social i Família que tota notificació ha de ser cursada dins del termini legal de 10 dies a partir de la data en què l'acte hagi estat dictat, d'acord amb l'article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/02/2012 Direcció General per a la Immigració Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/05/2012 Direcció General per a la Immigració Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/09/2012 Direcció General per a la Immigració Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/09/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
28/09/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat