Resolució
Q-00853/2014 Manca de registre d'un escrit de queixa en un CAP i temps d'espera excessiu per a la visita mèdica

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 13/02/2014
Data de l'últim moviment 19/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa que no va poder registrar un escrit de queixa al CAP i que la seva dona es va haver d'esperar fins a tretze hores des que va sol·licitar atenció domiciliària fins que la va veure un metge.

Contingut

Pel que fa a la manca de registre de l'escrit de queixa de la persona interessada, de l'informe rebut se'n desprèn que no va poder registrar la reclamació al CAP de Castellar del Vallès, pel fet que els centres d'atenció primària del Vallès Occidental no disposen de registre oficial de la Generalitat i que el protocol que s'utilitza en el CAP esmentat és recollir l'escrit i retornar-ne una fotocòpia amb la data i el segell del centre a la persona interessada i registrar el document al programa de gestió de reclamacions centralitzat del CatSalut. 

Pel que fa a la demora a l'hora d'atendre la muller de la persona interessada, dels informes de l'Institut Català de la Salut i i del Sistema d'Emergències Mèdiques se'n desprèn que durant tretze hores aquesta persona no va rebre atenció domiciliària, malgrat que hi havia un metge assignat i se li havia assegurat que aniria a visitar-la.

Així mateix, es constata la inactivitat de l'Administració sanitària a esbrinar els possibles responsables de la desatenció observada durant les tretze hores. 

Ateses les consideracions anteriors, el Síndic recorda al Departament de Salut que tots els CAP i consultoris han de disposar de les unitats d'atenció a l'usuari i dels fulls de reclamació corresponents, que s'han de poder presentar i registrar.

Així mateix, li suggereix que s'adoptin les mesures oportunes per investigar l'actuació del professional responsable de la desatenció de la dona del promotor de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/03/2014 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/07/2014 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
10/11/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/01/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/02/2015 Departament de Salut Irregularitat
18/02/2015 Institut Català de la Salut Irregularitat
18/02/2015 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Irregularitat
19/02/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat