Q-00853/2014 | Manca de registre d'un escrit de queixa en un CAP i temps d'espera excessiu per a la visita mèdica |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La persona interessada es queixa que no va poder registrar un escrit de queixa al CAP i que la seva dona es va haver d'esperar fins a tretze hores des que va sol·licitar atenció domiciliària fins que la va veure un metge.
Pel que fa a la manca de registre de l'escrit de queixa de la persona interessada, de l'informe rebut se'n desprèn que no va poder registrar la reclamació al CAP de Castellar del Vallès, pel fet que els centres d'atenció primària del Vallès Occidental no disposen de registre oficial de la Generalitat i que el protocol que s'utilitza en el CAP esmentat és recollir l'escrit i retornar-ne una fotocòpia amb la data i el segell del centre a la persona interessada i registrar el document al programa de gestió de reclamacions centralitzat del CatSalut. Pel que fa a la demora a l'hora d'atendre la muller de la persona interessada, dels informes de l'Institut Català de la Salut i i del Sistema d'Emergències Mèdiques se'n desprèn que durant tretze hores aquesta persona no va rebre atenció domiciliària, malgrat que hi havia un metge assignat i se li havia assegurat que aniria a visitar-la. Així mateix, es constata la inactivitat de l'Administració sanitària a esbrinar els possibles responsables de la desatenció observada durant les tretze hores. Ateses les consideracions anteriors, el Síndic recorda al Departament de Salut que tots els CAP i consultoris han de disposar de les unitats d'atenció a l'usuari i dels fulls de reclamació corresponents, que s'han de poder presentar i registrar. Així mateix, li suggereix que s'adoptin les mesures oportunes per investigar l'actuació del professional responsable de la desatenció de la dona del promotor de la queixa.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
14/03/2014 | Institut Català de la Salut | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
14/03/2014 | Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/04/2014 | Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/04/2014 | Institut Català de la Salut | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/07/2014 | Departament de Salut | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/07/2014 | Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/09/2014 | Departament de Salut | Resolució pendent d'acceptació |
10/11/2014 | Departament de Salut | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
23/01/2015 | Departament de Salut | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
16/02/2015 | Departament de Salut | Irregularitat |
18/02/2015 | Institut Català de la Salut | Irregularitat |
18/02/2015 | Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) | Irregularitat |
19/02/2015 | Departament de Salut | Seguiment finalitzat |