Segons la informació de què es disposa, la promotora de la queixa té reconegut un grau II nivell 1 de dependència, segons una resolució de 5 d'octubre de 2007.
Posteriorment, la persona interessada exposa que en data 15 de setembre de 2008 va presentar una sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència, però que encara no s'ha resolt i que a l'oficina de PRODEP (Programa per a l'impuls i l'ordenació de la promoció de l'autonomia personal i l'atenció de les persones amb dependències) li han dit que no els consta que s'hagi presentat aquesta sol·licitud de revisió.
En l'informe tramès pel Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) sobre aquest assumpte, aquest departament indica que l'equip de valoració va considerar que les proves aportades no justificaven la revisió de grau, però que, en l'expedient de la persona interessada "consta que és un cas de passarel·la amb grau II nivell 2 per la qual cosa en breu rebrà la resolució de revisió corresponent.?
Així, un cop estudiada la informació rebuda, el Síndic ha traslladat a l'Administració les consideracions següents:
En primer lloc, pel que fa a la manca de resolució de la sol·licitud de revisió presentada, cal recordar el deure de resolució expressa de totes les sol·licituds que formulen les persones interessades en els procediments administratius. No es pot deduir del contingut de l'informe del DASC que així s'hagi fet en aquest cas.
En segon lloc, pel que fa al grau i al nivell de dependència que correspondria a la persona interessada, resulta rellevant conèixer la puntuació que se li ha assignat en aplicació del barem de tercera persona, i la data d'efectes d'aquest reconeixement, ja que condiciona també els efectes del reconeixement de dependència.
I finalment, s'ha de destacar la demora produïda en la gestió d'aquesta sol·licitud, que a hores d'ara encara no ha estat resolta, i la conveniència que el DASC agiliti al màxim la resolució.
Així, convé recordar que la sol·licitud de revisió que donava lloc a aquesta queixa es va presentar el 15 de setembre de 2008, i per tant han transcorregut més de dos anys. Cal pensar que aquesta demora, a reserva de conèixer les circumstàncies exactes del cas, pot haver suposat una privació de rebre els serveis i/o les prestacions que podrien correspondre a la persona interessada per atendre les seves necessitats i, per tant, resulta necessari que s'agilitin al màxim els tràmits pendents, tot començant per l'emissió de la resolució corresponent sobre el reconeixement de dependència.
Per tot això, el Síndic suggereix al DASC que doni les instruccions oportunes per tal que: es dicti com més aviat millor la resolució que correspongui sobre el reconeixement de dependència a la persona interessada; es verifiqui la puntuació i els efectes del reconeixement de la necessitat de concurs de tercera persona i s'estableixin els efectes temporals del reconeixement de dependència en coherència amb això; i s'impulsi la continuació del procediment, amb la preparació de les dades i la realització dels tràmits necessaris per a l'elaboració del Programa individual d'atenció.