Q-00875/2009 | Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a la reclamació per manca de cobrament de la pensió d'orfenesa en el període en què van estar tutelades per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
Les promotores mostren el seu desacord amb la manca de cobrament de la pensió d'orfenesa corresponent al període en què van estar tutelades per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (en endavant DGAIA), comprès entre el 12 de juny de 2006 i el 26 d'abril de 2008, data en què van assolir la majoria d'edat. Segons les persones interessades, van fer nombroses gestions verbals en relació amb aquest assumpte, però no han rebut cap resposta.
En resposta a la petició del Síndic, el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) ha informat que la DGAIA ha dut a terme diverses gestions amb l'Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) que han resultat infructuoses, atès que les promotores són majors d'edat. S'afegeix que per aquesta raó s'havia intentat contactar telefònicament amb les persones interessades sense èxit, i finalment se les havia citat a les dependències de la DGAIA el passat 19 de febrer de 2010 per escoltar-les personalment, conèixer la situació i les circumstàncies de la reclamació. Vist el que s'exposa en l'informe, el Síndic demana al DASC que l'informi de quin és l'estat de les gestions que ha dut a terme en relació amb aquest assumpte i el resultat d'aquestes. En aquest sentit, el Síndic suggereix que, atès el temps transcorregut des que les persones interessades es van adreçar al DASC, i atès també el temps que s'ha trigat a citar-les , gairebé un any des que es va demanar informació sobre aquest assumpte, el DASC hauria de fer els esforços necessaris per resoldre la sol·licitud d'aquestes persones al més aviat possible, ja que tot i ser majors d'edat la seva petició es refereix a actuacions que es trobaven dins l'àmbit competencial de la DGAIA en el moment que n'exercia les funcions tutelars.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
05/03/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/03/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/04/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/08/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/03/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/07/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració posterior a la primera |
23/09/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/07/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/09/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/11/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/12/2012 | Departament de Benestar Social i Família | No irregularitat |