La promotora es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats.
Segons informa la promotora de la queixa, en data 7 de novembre de 2008 el DASC va dictar una resolució per la qual s'acordava reconèixer-li un grau I nivell 2 de dependència. En data 8 de gener de 2009 va sol·licitar una nova revisió, atès els greus problemes visuals que tenia. Davant la manca de resposta, en data 27 de juliol va presentar una reclamació prèvia i el 13 de novembre va presentar documentació mèdica complementària. Actualment, és pràcticament cega, tal com certifiquen els informes mèdics que aporta.
L'anterior DASC va comunicar al Síndic que, en breu, la persona interessada seria citada pel servei corresponent de l'equip de valoració de dependències (SEVAD).
Sens perjudici d'aquesta informació, atès el temps transcorregut des que la persona interessada va presentar la sol·licitud de revisió, al gener de 2009, sense que a hores d'ara se l'hagi valorat, el Síndic suggereix a l'actual Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures necessàries per tal d'impulsar la tramitació d'aquest procediment i dictar la resolució que sigui procedent, com més aviat millor. El Síndic també demana que se li comuniqui la data en què aquesta revisió tingui lloc i que se li faci arribar la resolució de revisió que finalment es dicti.
Posteriorment, l'Institut Català d'Assitència i Serveis Socials (en endavant ICASS) ha informat el Síndic que en data 1 de juliol de 2011 s'ha dictat la resolució que desestima la reclamació prèvia presentada per la persona interessada i per tant, confirma la resolució impugnada d'acord amb els fets i fonaments que s'hi esmenten.
L'ICASS també reconeix el retard en la tramitació de l'expedient de la persona interessada i, per evitar que situacions com aquesta es tornin a reproduir, informa que el Departament està treballant en un nou marc normatiu amb l'objectiu de millorar l'eficàcia i l'eficiència de la gestió del procediment administratiu de la llei de la dependència, a fi d'optimitzant d'aquesta manera l'atenció dels ciutadans i ciutadanes.
En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.