La persona interessada exposa la seva queixa per la manca d'actuació suficient de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i per la manca de resposta a les diverses reclamacions que va presentar, en les quals denunciava el mal estat en què es troba el parc de Vidreres.
En la resposta de l'Ajuntament de l'Hospitalet, juntament amb la qual es tramet l'informe redactat per l'Àrea de Serveis Municipals, únicament es fa referència a un dels problemes plantejats pel promotor de la queixa, però no al fet que el promotor consideri que es fa un ús incívic de l'espai del parc de Vidreres.
El Síndic indica que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les que planteja el reclamant. Així, cal confirmar la recepció de l'escrit, admetre'l o no i en un termini de tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri convenient.
Cal també tenir en compte el Codi de bones pràctiques administratives aprovat i difós per aquesta institució, que en l'apartat VII recull el deure de l'Administració de respondre expressament els escrits que presentin les persones interessades.
En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per poder fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.