Resolució
Q-00903/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania de la reclamació prèvia i de la revisió d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 26/02/2010
Data de l'últim moviment 18/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de la reclamació prèvia i de la revisió del procediment de reconeixement de la seva situació de dependència.

La persona interessada explica que, en data 28 d'octubre de 2007, el DASC va dictar una resolució de grau i nivell de dependència mitjançant la qual se li va reconèixer un grau II de dependència. No obstant això, el sol·licitant informa que, atès que no estava d'acord amb aquella resolució, en data 8 de juliol de 2008 va presentar una reclamació prèvia, de la qual manifesta que no ha rebut cap resposta. 

D'altra banda, posa de manifest en la queixa que, en data 23 de desembre de 2009, va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència, de la qual tampoc no ha rebut resposta.

Contingut

El DASC va indicar que, en data 15 de juliol de 2010, es va dictar la resolució de desestimació de la sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència de la persona interessada.

Ara bé, no es diu res sobre la informació que el Síndic va sol·licitar en data 15 d'abril de 2010 sobre els motius pels quals no s'ha resolt expressament la reclamació prèvia presentada per la persona interessada en data 8 de juliol de 2008. Per això, el Síndic recorda el deure de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments administratius, i de fer-ho dins dels terminis màxims establerts.

D'altra banda, aquesta institució recorda la necessitat que s'arbitrin les mesures necessàries per agilitar la tramitació d'aquests procediments, possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions, i atendre, de forma eficient, les necessitats de les persones amb dependència, atès que tampoc no s'indiquen els motius de la demora en la tramitació de la sol·licitud de la revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència presentada el 23 de desembre de 2009. També recorda que la resolució desestimatòria tardana supera amb escreix el que es considera un termini raonable per tramitar i resoldre aquest tipus de procediments i resulta incompatible amb una cobertura adequada dels drets de les persones afectades. 

Amb aquests recordatoris, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)